وزارت اطلاعات والدین پویا بختیاری را برای لغو مراسم چهلم فرزندشان بازجویی کرد

0

والدین پویا بختیاری یکی از کشته شدگان اعتراضات آبان ماه به وزارت اطلاعات احضار شدند. اطلاعات از والدین پویا بختیاری خواسته است تا مراسم چهلم فرزند خود را برگزار نکنند.

منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری روز شنبه ۳۰ آذرماه، اعلام کرد که او و همسرش به وزارت اطلاعات در رابطه با برگزاری مراسم چهلم فرزندشان پویا بختیاری به وزارت اطلاعات فراخوانده شده‌اند.

آقای بختیاری به مسیح علینژاد روزنامه نگار در این باره گفت که اطلاعات در سه ساعت بازجویی از آن‌ها خواسته تا مراسم چهلمین روز فرزندشان را در یک مکان سر پوشیده برگزار کنند.

منوچهر بختیاری در گفت‌وگوی ویدئویی خود اعلام کرد که با این درخواست وزارت اطلاعات مخالفت کرده و این مراسم برگزار خواهد شد.

پیش از این آقای بختیاری در صفحه اینستاگرام خود از برگزاری مراسم چهلمین روز کشته شدن فرزندش در پنجم دی‌ماه در کرج خبر داده بود.

پویا بختیاری، از جانباختگان اعتراضات اخیر در ایران است که در دومین روز از اعتراضات به افزایش قیمت بنزین به همراه دیگر اعضای خانواده خود به راهپیمایی رفته بود که مورد هدف گلوله قرار گرفت و پیش از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد.

وزیر خارجه ایالات متحده در ۲۸ آذرماه در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران به موارد گسترده‌ای از نقض حقوق بشر در ایران اشاره کرده بود.

مایک پمپئو با اشاره به یکی از جانباختگان اعتراضات مردمی به نام پویا بختیاری گفته بود او که به همراه مادرش برای دستیابی به یک زندگی بهتر به تظاهرات رفته بود، به دست نیروهای امنیتی کشته شد. اما آرمان‌های او، از جمله آزادی مردم ایران، همچنان زنده است.

سازمان عفو بین الملل اعلام کرده است که بین روزهای ۲۵ تا ۲۸ آبان ماه دست کم ۳۰۴ نفر کشته و هزاران نفر زخمی شدند. این در حالی است که مقامات ایران از اعلام آمار کشته شدگان خودداری می کنند.

آمریکا می‌گوید جمهوری اسلامی ثروت کشور خود را به جای مردم، صرف حمایت از گروه‌های تروریستی و بی ثبات سازی در خاورمیانه می‌کند.

ایالات متحده همچنین بارها فساد مالی نهادینه و غارت دارایی‌های خدادادی ایران توسط وابستگان رژیم حاکم بر این کشور را محکوم کرده و آنها را از جمله عوامل اصلی مشکلات اقتصادی و مالی ایران دانسته است. از جمله چندی پیش مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در چند توئیت درباره مقام‌های جمهوری اسلامی گفته بود که آنها به جای کمک به مردم درگیر فساد شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *