هدف بازداشت خانواده پویا بختیاری «ایجاد ترس برای لغو مراسم چهلم است»

0

یکی از بستگان خانواده پویا بختیاری سه شنبه سوم دی ماه گفته،مقام‌های امنیتی حکومت ایران در صددند با بازداشت جمعی از بستگان و اعضای خانواده بختیاری و با ایجاد «ترس و وحشت» مانع برگزاری مراسم چهلم پویا بختیاری بشوند.

پویا بختیاری روز ۲۵ آبان در مهرشهر کرج در جریان اعتراضات به افزایش بهای بنزین به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شد. خانواده پویا بختیاری از عموم مردم خواسته‌اند تا در مراسم چهلم وی شرکت کنند.

در آستانه پنجم دی و مراسم چهلم جانباختگان آبان ۹۸، ناهید شیرپیشه و منوچهر بختیاری٬ پدر و مادر پدر پویا بختیاری؛ و تعدادی دیگری از اعضای خانواده آنها توسط نیروها امنیتی بازداشت شدند.

بهمن صادقی نور، پسر دایی ناهید شیربیشه ساکن ترکیه در گفت‌وگو با رادیو فردا در خصوص آخرین وضعیت اظهار داشت: بیشتر اعضای خانواده ما را بازداشت کرده‌اند با این کار می‌خواهند با ایجاد ترس و وحشت خانواده را وادار به سکوت و مراسم را لغو کنند. با توجه با برخوردهای انجام شده٬ آنها می‌خواهند هرجوری که شده این مراسم لغو شود.

بهمن صادقی نور در خصوص افراد بازداشت گفته است: ناهید شیر بیشه، منوچهر بختیاری، آصف بختیاری، مهرداد بختیاری (برادران منوچهر بختیاری)، پسر ۱۱ ساله آصف بختیاری، مونا بختیاری (خواهر پویا بختیاری) و همسرش، مادر سالخورده منوچهر بختیاری، پدر سالخورده ناهید شیر بیشه و آرین شیر بیشه (دایی پویا بختیاری) بازداشت شده اند.

بهمن صادقی نور همچنین می‌گوید مراسم چهلم پویا بختیاری حتما برگزار خواهد شد، حتی اگر مقام‌های امنیتی از حضور خانواده و بستگان پویا بختیاری در این مراسم جلوگیری کنند.

پویا بختیاری یکی از صدها نفری است که در اعتراض‌های چهل روز پیش در ایران که بیش از یکصد شهر را در بر گرفت به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شد.

مقام‌های جمهوری اسلامی حاضر نشده‌اند آماری از تعداد کشته‌شدگان، مجروحان و افراد بازداشت شده را اعلام کنند ولی نهادهای حقوق بشری و رسانه‌های بین‌المللی آمارهای تکان‌دهنده‌ای در این زمینه منتشر کرده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل تعداد کشته‌شدگان در اعتراض‌های هفته آخر آبان را ۳۰۴ نفر اعلام کرده است، حال آنکه خبرگزاری رویترز به نقل از سه منبع در وزارت کشور ایران گفته که ۱۵۰۰ نفر در این اعتراض‌ها جان باخته‌اند

Original Source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *