رویترز: ارتش عراق می گوید نیروهای عراقی در حملات ایران تلفاتی نداشتند

0

ارتش عراق اعلام کرد که حملات موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا در کشور عراق، تلفاتی در بین نیروهای عراقی بر جای نگذاشته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز ارتش عراق در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه منتشر شده است، اعلام کرد حملات موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا در خاک عراق، هیچ تلفاتی درمیان نیروهای عراقی در پی نداشته است.

بنابر بیانیه ارتش عراق در مجموع ۱۷ موشک به سوی پایگاه عین الاسد پرتاب شده اما دو موشک عمل نکرده است. همچنین پایگاه هوایی اربیل نیز هدف پنج موشک ایران قرار گرفته است.

سه شنبه شب، سپاه پاسداران به «عین الاسد» پایگاه بزرگ محل استقرار نیروهای آمریکایی در غرب عراق همچنین محل کنسولگری آمریکا در اربیل حمله موشکی و راکتی کرد.

پنتاگون در بیانیه‌ای که ساعتی بعد منتشر شد، خبر داد که پایگاه محل استقرار نیروهای آمریکا در اربیل نیز هدف قرار گرفته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده در نخستین واکنش به حمله سپاه پاسداران به مواضع نیروهای آمریکایی در عراق بامداد چهارشنبه ۱۸ دی نوشت: همه چیز خوب است! موشک‌ها از ایران به سوی دو پایگاه نظامی در عراق شلیک شده بود. ارزیابی تلفات و خسارات در دست انجام است. تاکنون که همه چیز خوب است! ما، با فاصله زیاد با دیگران، نیرومندترین و مجهزترین ارتش جهان را داریم! من فردا صبح بیانیه‌ای را صادر خواهم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *