پرزیدنت ترامپ درباره حمله ایران: هیچ آمریکایی کشته نشد؛ آمریکا آماده است تا صلح را در آغوش بگیرد

0

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، درباره حمله سپاه پاسداران به مواضع آمریکا در عراق گفت هیچ آمریکایی در این حملات کشته نشده است.

پرزیدنت ترامپ ظهر چهارشنبه ۱۸ دی ماه در یک سخنرانی که مقامات دولتی و نظامی او را در کاخ سفید همراهی می‌کردند، گفت که تا زمانی که او رئیس جمهوری آمریکا است ایران قادر به دستیابی به بمب هسته‌ای نخواهد بود.

وی افزود که هیچ نیروی آمریکایی یا عراقی در حملات رژیم ایران در شب گذشته آسیب ندیده و خسارت‌های وارده نیز جزئی بوده است که از این رو به نظر می رسد ایران قصد دارد اقداماتش را کاهش دهد.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به این که کشورهای جهان از سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۷) اقدامات ایران را تحمل کرده‌اند، گفت: «آن روزها دیگر تمام شد. ایران با تروریسم و فعالیت هسته‌ای جهان را به خطر انداخته است. هفته گذشته ما یک تروریست را که جان آمریکایی‌ها را تهدید می‌کرد، از بین بردیم. قاسم سلیمانی رئیس نیروی قدس مسئول یکی از وحشتناک‌ترین‌ گروها بود. تروریست‌های حزب‌الله و دیگر نیروها را تربیت کرد…. دست‌های سلیمانی به خون مردم ایران و آمریکا آغشته بود.»

پرزیدنت ترامپ افزود: «ما به سرعت اقدامات تحریمی بیشتری را علیه ایران به اجرا می‌گذاریم. این تحریم‌ها تا تغییر رفتار ایران پابرجا خواهند ماند.» وی با اشاره به اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران مانند حمله به کشتی‌ها گفت که ایران با امضای توافق هسته‌ای میلیاردها دلار، از جمله یک میلیارد و هشتصد میلیون دلار پول نقد گرفت و به جای توقف شعار مرگ بر آمریکا، در همان روز امضای توافق هم مرگ بر آمریکا گفتند.

رئیس جمهوری آمریکا به اعتراضات ماه گذشته ایران اشاره کرد و گفت که جمهوری اسلامی اخیرا ۱۵۰۰ شهروند معترض ایرانی را کشته است.

پرزیدنت ترامپ درباره برجام هم گفت که توافق هسته‌ای به زودی منقضی می‌شود و تاکید کرد که ایران باید جاه‌طلبی هسته‌ای خود را متوقف کرده و فعالیت‌های تروریستی را پایان دهد. وی گفت که زمان آن رسیده است که بریتانیا، فرانسه، آلمان، چین، و روسیه از توافق هسته‌ای خارج شوند و روی توافقی جدید کار کنند که به نفع همه باشد. پرزیدنت ترامپ افزود تا وقتی که ایران مدام جنگ‌افروزی و خشونت‌ورزی می‌کند، صلح و ثبات در منطقه برقرار نمی‌شود. او گفت: «ایران بداند کارزار تروریستی‌اش دیگر تحمل نخواهد شد.»

رئیس جمهوری آمریکا داعش را دشمن طبیعی ایران و از بین بردن داعش را به نفع ایران دانست و تاکید کرد که «ما باید روی این و دیگر اولویت‌ها مشارکت کنیم.» وی تصریح کرد که خواهان زندگی خوب برای ایران است و گفت که آمریکا «خواهان صلح با کسانی است که پذیرای آن باشند.»

پرزیدنت ترامپ در پایان گفت که از ناتو می‌خواهد در خاورمیانه بیشتر مشارکت کند.

Original Source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *