جزئیاتی از نقشه‌های قاسم سلیمانی | پرزیدنت ترامپ: قصد حمله به چهار سفارت آمریکا را داشتند

0

جزئیاتی از نقشه‌های قاسم سلیمانی | پرزیدنت ترامپ: قصد حمله به چهار سفارت آمریکا را داشتند

رئیس جمهوری ایالات متحده می‌گوید ایران قصد داشت به چهار سفارت آمریکا حمله کند.

دونالد ترامپ جمعه شب ۲۰ دی‌ماه در گفتگوی اختصاصی با شبکه فاکس نیوز، با اشاره به دستور خود برای کشتن قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس، به «تهدید فوری و حتمی»‌ ایران علیه ایالات متحده اشاره کرد و گفت برای حمله به چهار سفارت ایالات متحده برنامه‌ریزی شده بود.

اشاره پرزیدنت ترامپ به نقشه ایران برای حمله به سفارت‌های آمریکا در حالی است که یک هفته قبل از دستور رئیس جمهوری آمریکا برای کشتن سلیمانی، نیروهای مورد حمایت ایران به بهانه حمله موشکی واشنگتن به گروه‌های نزدیک به تهران، به سفارت ایالات متحده در بغداد حمله کرده بودند.

جمعه ۱۳ دی‌ماه آمریکا با فرمان پرزیدنت ترامپ، قاسم سلیمانی و معاون حشد الشعبی را در نزدیکی فرودگاه بغداد کشت. پرزیدنت ترامپ می گوید دستور حمله موشکی به فرمانده پیشین نیروی قدس را او صادر کرد؛ زیرا سلیمانی سازمان دهنده حملات به آمریکایی ها و عراقی ها بود و قصد انجام اقدامات تروریستی بیشتری را داشت.

وزارت خارجه ایالات متحده روز یکشنبه ۱۵ دی ماه در یک توئیت نوشت: «سلیمانی قهرمان نبود. او قاتل ایرانی ها، آمریکاییان، و هزاران تن دیگر بود.»

سه‌شنبه ۱۷ دی‌ماه سپاه پاسداران به عنوان انتقام به دو پایگاه محل استقرار نیروهای آمریکایی در عراق حمله کرد که به گفته مقامات دولت آمریکا کشته ای برجای نگذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *