درگیری شدید مهاجران با پلیس مرزی در مرز ترکیه و یونان

0

گزارش‌ها حاکی است روز چهارشنبه، ۱۴ اسفندماه، با ازسرگیری تلاش مهاجران و پناهجویان برای ورود به اروپا از طریق مرز ترکیه و یونان، این افراد با پلیس یونان درگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شمار زیادی از مهاجران در گذرگاه مرزی پازارکُله کوشیدند از سیم‌ خاردار و حصارهای مرزی رد شوند که با شلیک پلیس به پای یکی از مهاجران او مجروح شده است.

بنا بر این گزارش، این گروه از مهاجران سپس به پلیس یونان سنگ پرتاب کردند و پلیس هم با پرتاب گاز اشک‌آور به آنها پاسخ داد.

ترکیه می‌گوید شلیک‌ پلیس مرزی یونان باعث کشته شدن یک مهاجر و مجروح شدن پنج تن دیگر شده اما یونان این ادعاها را رد می‌کند.

همچنین خبر می‌رسد که چندین آمبولانس ترکیه به صحنه وارد شده‌اند و در ویدئویی که از طرف دولت یونان به رسانه‌ها ارائه شده، یک افسر پلیس ترکیه در حال شلیک گاز اشک‌آور به سمت پلیس مرزی یونان دیده می‌شود.

در ویدئوها تجمع دسته‌های پلیس ضد شورش یونان، حامل سپر، در مرز شهر کاستانیس و دود ناشی از یک آتش‌سوزی بزرگ دیده می‌شود و صدای فریادهایی نیز شنیده می‌شود.

از پنج‌شنبه گذشته که ترکیه اعلام کرد دیگر به توافقنامه سال ۲۰۱۶ با اتحادیه اروپا پایبند نیست بیش از ده هزار مهاجر تلاش کرده‌اند از مرز این کشور به سوی اروپا بروند.

در تصاویر منتشر شده از شبکه «سی‌ان‌ان ترک» گزارش شد که بسیاری از پناهجویان ایرانی و پاکستانی نیز همراه سوری‌ها سوار قایق شده و به سمت یونان حرکت کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *