خطوط هوایی امارات ‘صدها خلبان و هزاران خدمه پرواز را اخراج کرده است’

0

رسانه‌ها گزارش داده‌اند که خطوط هوایی امارات، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هوایی جهان، به دلیل پیامدهای اقتصادی شیوع کرونا صدها خلبان و هزاران خدمه پرواز خود را اخراج کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز انتظار می‌رود در روزهای آینده تعداد بیشتری از خلبان‌ها و خدمه هواپیماهای ایرباس ۳۸۰ و بوئینگ ۷۷۷ امارات که در پروازهای بین‌المللی و بین قاره‌ای این شرکت استفاده می‌شود، تعدیل شوند.

بنا بر این گزارش احتمالا خطوط هوایی امارات یک‌سوم نیروی کار خود را که شامل حدود ۴۳۰۰ خلبان و ۲۲ هزار خدمه پرواز می‌شود، از دست خواهد داد.

امارات در بیانیه‌ای تعدیل نیرو در این شرکت را به دلیل شرایط دشوار اقتصادی بعد از همه‌گیری کرونا تایید کرده اما توضیحی درباره تعداد کارکنان تعدیل‌شده نداده است.

امارات گفته “بعد از بررسی همه گزینه‌ها” مجبور شده تعدادی از کارکنان خود را اخراج کند و وعده داده که با آنها “با احترام و عادلانه” رفتار خواهد شد.

امارات ۲۷۰ هواپیمای ایرباس ۳۸۰ و بوئینگ ۷۷۷ در ناوگانش دارد

صنعت حمل و نقل هوایی از صنایعی است که بیشترین آسیب را در جریان همه‌گیری ویروس کرونا دیده است.

لغو پروازها به دلیل شرایط قرنطینه و بستن مرزها باعث ضرر هنگفت خطوط هوایی شده و اخراج و تعدیل بسیاری از کارکنان این صنعت را به دنبال داشته است.

پیشتر رویترز گزارش داده بود که امارات به کارکنانش اطلاع داده که کاهش حقوق آنها به خاطر شرایط جاری را به مدت سه ماه تا سپتامبر ۲۰۲۰ تمدید کرده است.

حدود یک ماه پیش هم رسانه‌ها گزارش داده بودند که امارات قصد دارد حدود ۳۰ درصد از کارکنان خود را کاهش دهد.

تیم کلارک، رئیس شرکت امارات که به زودی این مقام را ترک می‌کند، پیشتر گفته بود که از سرگیری پروازهای این شرکت به تمام ۱۵۷ مقصد آن در جهان ممکن است حدود چهار سال طول بکشد.

این شرکت ۲۷۰ هواپیمای ایرباس ۳۸۰ و بوئینگ ۷۷۷ در ناوگانش دارد.

پروازهای امارات که از زمان زمین‌گیر شدن پروازهای مسافری در حدود سه ماه پیش به شدت محدود شده بود، قرار است به زودی و به تدریج از سر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *