آمریکا از مرز ۲ میلیون نفر مبتلا به ویروس کرونا عبور کرد

0

Transportation Security Administration agents process passengers at the south security checkpoint in Denver International Airport Wednesday, June 10, 2020, in Denver, as travelers deal with the effects of the new coronavirus. (AP Photo/David Zalubowski)

ایالات متحده رسما از مرز ۲ میلیون نفر مبتلا به ویروس کرونا عبور کرده است.

ر مبنای آماری که مرکز داده های ویروس کرونا در «دانشگاه جانز هاپکینز» روز حمعه منتشر کرد، آمریکا اکنون بیش از ۲ میلیون مورد تائید شده ابتلا به «کووید۱۹» دارد و با داشتن نزدیک به ۱۱۴ هزار مورد مرگ [تا زمان انتشار این مطلب] همچنان در صدر کشورهای جهان از نظر ابتلا و مرگ و میر ناشی از این ویروس قرار گرفته است. 

هرچند کارشناسان می‌گویند آمار واقعی کشورهایی مانند چین، روسیه، و ایران بسیار بیشتر از ارقام اعلام شده است و آمار رسمی این کشورها قابل راستی‌آزمایی توسط کارشناسان مستقل نیست و از این رو نمی‌تواند معتبر و نهایی تلقی شود. 

۲۱ ایالت، که اکثرا در غرب و جنوب غربی ایالات متحده قرار دارند – از جمله ایالت‌های آریزونا، نیو مکزیکو، تگزاس، و یوتا – بالاترین آمار ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده‌اند. این افزایش با کاهش محدودیت‌های اعمال شده برای مهار شیوع این ویروس در هفته‌های اخیر همزمان شده است.

جهش تازه در موارد ابتلا مقام های بهداشت در ایالت کالیفرنیا را واداشته است تا جشنواره سالانه پرطرفدار موسیقی و هنر «کوچلا» و جشنواره موسیقی کانتری «استیج کوچ» که برای ماه اکتبر برنامه ریزی شده بود را لغو کنند. هر دو این جشنواره ها ابتدا برای اجرا در ماه آوریل برنامه ریزی شده بود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

متخصصان همچنین از این ترس دارند که تظاهرات سراسری جاری در ایالات متحده، در واکنش به مرگ یک آمریکایی آفریقایی تبار در شهر مینیاپولیس در بازداشت پلیس، موج دیگری از ابتلا به ویروس کرونا را به همراه بیاورد.

با این وجود، مسئولان پارک های تفریحی «دیزنی لند» در کالیفرنیا، روز چهارشنبه، از تصمیم خود به بازگشایی مرحله ای آن پارک ها در ۱۷ ژوئیه، همزمان با شصت و پنجمین سالروز گشایش دیزنی لند، خبر دادند. پارک تفریحی «والت دیزنی ورلد» در شهر اورلاندو در ایالت فلوریدا هم قرار است در نیمه ژوئیه بازگشایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *