اقتصادی کاخ سفید: اقتصاد آمریکا در «مرحله احیا» قرار دارد

0

لری کادلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید، می گوید اقتصاد ایالات متحده، بزرگترین اقتصاد جهان، «اکنون در مرحله احیا» از اثرات ضعیف‌کننده همه‌گیری ویروس کرونا قرار دارد که منجر به تعطیلی هزاران کسب و کار شد. اما کارشناسان پیش‌بینی می کنند آمار بیکاری ماه‌ها بالا خواهد ماند.

آقای کادلو روز یکشنبه در مصاحبه ای با شبکه خبری «سی ان ان» گفت: «فکر می کنم ما در مسیر بازگشت قرار داریم. سال ۲۰۲۱ سالی استوار از نظر اقتصادی خواهد بود.»

او اشاره کرد که پرداخت ۶۰۰ دلار در هفته که دولت فدرال علاوه بر بیمه بیکاری طی حدود دو ماه و نیم به بیش از ۴۰ میلیون بیکار پرداخت کرده است احتمالا در پایان ماه ژوئیه پایان خواهد گرفت: «ما به مردم پول می پردازیم که کار نکنند.» وی افزود که این مزایا، در بعضی موارد، از حقوقی که آنها دریافت می‌کنند بهتر است. آقای کادلو در عین حال گفت که پرداخت چنان مزایایی در مراحل آغازین تعطیلی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا معقول بود، اما در شرایط احیای اقتصادی منطقی نیست.»

مشاور اقتصادی کاخ سفید گفت دولت دونالد ترامپ نوعی مزایا را برای بازگشت به کار در نظر دارد. بعضی قانونگذاران یک بار پرداخت ۱۲۰۰ دلار را برای بازگشت به کار پیشنهاد داده‌اند.

او تاکید کرد پرداخت بیمه بیکاری ادامه خواهد داشت هر چند این مزایا بسته به هر ایالت معمولا حدود نیمی از حقوق دریافتی است.

لری کادلو در عین حال گفت تاثیر تداوم شمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا بر احیای اقتصادی مایه نگرانی است.

بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه پیش‌بینی کرد که نرخ بیکاری در پایان سال جاری میلادی به ۹.۳ درصد و در پایان سال ۲۰۲۱ به ۶.۵ درصد برسد. بعضی اقتصاددانان این پیش بینی را خوش‌بینانه می دانند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *