ترامپ خروج شماری از نیروهای آمریکایی از آلمان را تایید کرد

0

دونالد ترامپ می‌گوید، تا زمانی که آلمان بودجه دفاعی خود را افزایش ندهد، ایالات متحده به خروج نیروهای خود را از این کشور ادامه خواهد داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده روز دوشنبه ۲۶ خرداد تایید کرد که شمار نیروهای آمریکایی در پایگاه‌ها در خاک آلمان به ۲۵ هزار نفر کاهش خواهد یافت.

رویترز می‌گوید، تصمیم دولت آمریکا برای کاهش در حدود ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای خود در آلمان باعث ناراحتی جمهوریخواهان در کنگره و همچنین اعضای پیمان سازمان آتلانتیک شمالی، ناتو، خواهد شد.

دونالد ترامپ که با خبرنگاران صحبت می‌کرد، از رویکرد آلمان در عدم اختصاص بودجه کافی به امور دفاعی براساس برنامه ناتو انتقاد کرد و گفت، تا زمانی که آلمان بودجه دفاعی خود را افزایش ندهد، ایالات متحده به خروج نیروهای خود را از این کشور ادامه خواهد داد.

اظهارات روز دوشنبه دونالد ترامپ تایید گزارش‌ها منتشر به نقل از مقام‌های آمریکایی در خصوص کاهش نیروها در آلمان است.

ده روز پیش روزنامه وال‌استریت‌جورنال در گزارشی نوشته بود که ایالات متحده در نظر دارد ۹۵۰۰ تن از ۳۴ هزار پرسنل نظامی و سرباز مستقر در آلمان را از این کشور خارج کند.

بعد از این گزارش، یک مقام دولت آمریکا در گفت وگو با خبرگزاری رویترز این خبر را تایید کرده بود.

به دنبال این گزارش ها یک مقام ارشد دولت آلمان هفته گذشته گفته بود، خروج بخش بزرگی از نیروهای آمریکایی ممکن است «ضربه سختی» به روابط دو طرف بزند.

پتر بـِیــِر، هماهنگ‌کننده روابط ترنس‌آتلانتیک (روابط در دو سوی اقیانوس اطلس) در دولت مرکل، تاکید کرده بود: «در صورت پی‌گیری چنین تصمیمی از سوی رئیس‌جمهوری ایالات متحده، روابط آلمان و آمریکا شدیدا آسیب خواهد دید».

آقای بـِیـِر افزوده «موضوع فقط ۹۵۰۰ سرباز نیست، بلکه اعضای خانواده آن‌ها و مجموعا شماری در حدود ۲۰ هزار آمریکایی؛ چنین چیزی پل بین دو سوی اقیانوس اطلس را می‌شکند».

پیشتر گزارش شده بود که قرار است بخشی از نیروهای آمریکایی به لهستان خواهند و شمار دیگری نیز به ایالات متحده باز می‌گردند.

نشریه آلمانی اشپیگل نیز نوشته بود که شماری بین پنج هزار تا ۱۵ هزار نفر تا پاییز سال جاری از آلمان خارج می‌شوند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا همواره اعضای ناتو را مورد انتقاد قرار داده که به اندازه ۲ درصد تولید ناخالص ملی خود در ناتو هزینه نمی‌کنند و آمریکا باید هزینه دفاع از سایر اعضا را بپردازد.

دونالد ترامپ از کشورهای عضو ناتو خواسته است که بودجه دفاعی خود را دو برابر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *