خسرو صادقی بروجنی، روزنامه‌نگار ایرانی، در دادگاه تجدید نظر به تحمل ۷ سال زندان محکوم شد

0

خسرو صادقی بروجنی، روزنامه‌نگار و پژوهشگر حوزه کار و رفاه اجتماعی که پیشتر توسط دادگاه انقلاب صادر شده بود، در دادگاه تجدید نظر به تحمل ۷ سال زندان محکوم شد.

خسرو صادقی بروجنی، روزنامه‌نگار و پژوهشگر ایرانی، با تایید این خبر در توئیتر خود نوشت که این حکم توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر به ریاست قاضی زرگر صادر شد. بنا بر حکم صادره، این روزنامه‌نگار به خاطر اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی و خارجی» به ۵ سال زندان، و به اتهام «توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی» به دو سال زندان محکوم شده است. این حکم روز شنبه ۲۴ خرداد به پیام ابوطالبی زنوزی، وکیل مدافع وی، ابلاغ شده است.

صدور این حکم در حالی است که بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مبنی بر تجمیع احکام، تنها ۵ سال از آن به عنوان اشد مجازات قابل اجرا خواهد بود.

خسرو صادقی بروجنی بهمن  ماه سال گذشته توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به خاطر اتهامات فوق و نیز اتهام «فعالیت تبلیغی علیه‌نظام» مجموعا به ۸ سال زندان محکوم شده بود که دادگاه تجدیدنظر او را از اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» مبرا دانست، و دو حکم دیگر را عینا تأیید کرد.

ر اساس اطلاعات موجود، خسرو صادقی بروجنی پیش از این در اردیبهشت ماه سال ۹۸ چند جلسه برای بازجویی به شعبه ۲ دادسرای ناحیه ۳۳ زندان اوین احضار و پس از صدور قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی وی از تاریخ ۱۸ تا ۲۳ اردیبهشت در بازداشت موقت بوده است که در نهایت با سپردن وثیقه به طور موقت و تا پایان محاکمه آزاد می‌شود.

این اولین بار نیست که یک ‌روزنامه‌نگار و یا نویسنده ایرانی محکوم به احکامی مانند زندان می‌شود،‌ کیوان صمیمی روزنامه‌نگار و از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر نیز روز دوشنبه، یکم اردیبهشت ماه در کانال تلگرامی خود خبر صدور ۵ سال حکم زندان برای او را منتشر و اعلام کرد که تشکیل حزب آزادی مردم ایران که مربوط به ۲۲ سال پیش بوده، سردبیری نشریه ایران فردا، و بارگذاری مطالبی در فضای مجازی، سخنرانی و تحریک مخاطبان، حمایت از زندانیان سیاسی، و فعالیت در تجمع غیرقانونی روز کارگر، از جمله عناوین اتهامی در حکم او بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *