کره شمالی دفتر ارتباطات خود با کره جنوبی را «منفجر کرد»

0

مقامات کره جنوبی روز سه‌شنبه اعلام کردند که کره شمالی دفتر ارتباطات خود با سئول را در نزدیکی شهر مرزی کائه‌سونگ منفجر کرده است.

آن طور که شبکه جهانی بی‌بی‌سی گزارش کرده، این اقدام تنها چند ساعت پس از تهدیدهای تازه کره شمالی در مورد اقدام نظامی علیه کره جنوبی انجان شده است.

تنش‌ها میان دو کره از هفته‌های گذشته که پخش تبلیغات علیه پیونگ‌‌یانگ از سوی کره جنوبی در مناطق مرزی دو کشور انجام شده، رو به افزایش بوده است.

به گزارش رویترز به دنبال پخش اعلامیه‌ها و شب‌نامه‌های هوایی توسط فعالان کره جنوبی در مرز کره شمالی، تنش بین دو کشور تشدید شده و کره شمالی هشدار داده بود که دست به اقدامات قاطع خواهد زد.

طبق این گزارش برخی از جداشدگان از کره شمالی، اعلامیه‌ها و شب‌نامه‌هایی را توسط بالن‌های کوچک به داخل کره شمالی می‌فرستند.

برخی از این بالن‌ها با خود، مواد غذایی، رادیو کوچک، یو‌اس‌بی یا اسکناس‌های یک دلاری به آن سوی مرز منتقل می‌کنند تا همسایگان شمالی تشویق شوند آن‌ها را بردارند.

حکومت کره شمالی دو روز پیش هشدار داد که اعتماد خود به سئول را «به‌کلی از دست داده» و تهدید کرد که زمانه «دردناک و تاسف‌باری» در انتظار جنوب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *