یک گزارش اطلاعاتی در آلمان می‌گوید ایران همچنان به دنبال تسلیحات تخریب جمعی است

0

FILE - In this Feb. 3, 2007 file photo, a technician works at the Uranium Conversion Facility just outside the city of Isfahan, Iran, 255 miles (410 kilometers) south of the capital Tehran. Iran announced Saturday, Sept. 7, 2019, it had begun using advanced centrifuges in violation of its 2015 nuclear deal with world powers. (AP Photo/Vahid Salemi, File)

به نوشته فاکس نیوز، یک گزارش اطلاعاتی که در آلمان منتشر شده است می‌گوید که ایران، سوریه، کره شمالی، و پاکستان همچنان به دنبال تلاش‌های مربوط به دستیابی به تسلیحات تخریب جمعی هستند.

فاکس نیوز سه شنبه ۲۷ خرداد نوشت، این گزارش ۱۸۱ صفحه ای مربوط به نهاد اطلاعاتی بادن-وورتمبرگ، یکی از ایالت‌های آلمان، است.

تسلیحات تخریب و کشتار جمعی شامل جنگ‌افزارهای هسته‌ای، شیمیایی، و بیولوژیک است و گزارش ایالتی بادن-وورتمبرگ می‌گوید بخش توسعه این گونه تسلیحات به تلاش برای تولید و دستیابی دانش لازم برای ساخت آنها و یا سیستم‌های مربوط به استفاده از آنها اشاره دارد. در بین کشورهای یاد شده، کره شمالی و پاکستان هم اکنون تسلیحات هسته‌ای دارند.

رئیس جمهوری آمریکا همواره از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی انتقاد کرده است. او با اعلام این که این توافق ایران را از دستیابی به سلاح هسته‌ای باز نمی‌دارد و باعث تغییر رفتار جمهوری اسلامی در منطقه نمی‌شود، از آن خارج شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *