جسد’ غلامرضا منصوری قاضی ایرانی در هتلی در رومانی پیدا شد

0

منابع خبری در رومانی از مرگ غلامرضا منصوری، قاضی ایرانی در بخارست پایتخت رومانی خبر داده‌اند.

رسانه‌های رومانی به نقل از پلیس نوشته‌اند که جسد آقای منصوری پایین ساختمان هتل دوک رومانا پیدا شده در حالی که ظاهرا “از پنجره به بیرون پرت شده است.”

رویترز به نقل از پلیس نوشته که جسد او در “راهروی هتل” پیدا شده در حالی که از ارتفاع به پایین افتاده بود.

رییس بخش بین‌المللی پلیس ایران به نقل از اینترپل مرگ این قاضی تحت تعقیب را تایید کرده است.

هادی شیرزاد گفته پیامی از اینترپل بخارست دریافت کرده مبنی بر اینکه “فرد تحت تعقیب اعلان قرمز یعنی غلامرضا منصوری در یک حادثه غیرمترقبه خود را از پنجره هتل محل اقامتش در بخارست به پایین پرت کرده است.”

او به نقل از پلیس اینترپل گفته که آقای منصوری “خودکشی” کرده است.

ایران خواستار بازگرداندن آقای منصوری به این کشور برای محاکمه شده بود.

خبرگزاری رسمی رومانی به نقل از ستاد فرماندهی پلیس گفته که ساعت ۱۴:۳۰ امروز جمعه نوزدهم ژوئیه، کارکنان هتل با تلفن اضطراری ۱۱۲ تماس گرفتند و گزارش کردند مردی که در هتل اقامت داشته از طبقات بالا به پایین افتاده است.

بی‌بی‌سی با این هتل تماس گرفت اما یکی از کارکنان گفت که “در این مرحله” اجازه ندارند اطلاعاتی به رسانه‌ها بدهند.

غلامرضا منصوری، قاضی اجراییات در قوه قضاییه ایران، به اتهام دریافت رشوه تحت تعقیب بود. پلیس اینترپل با شکایت ایران آقای منصوری را بازداشت کرد. ایران تلاش داشت آقای منصوری را به تهران بازگرداند اما قاضی دادگاهی در شهر بخارست حکم داد این متهم تا تاریخ ۲۰ تیر ماه از رومانی خارج نشود.

قاضی دادگاه بخارست از ایران مدارک بیشتری خواسته بود.

غلامرضا منصوری که بود و چرا به اروپا رفت؟

غلامرضا منصوری قاضی اجراییات شهرستان لواسانات و پیش از آن بازپرس شعبه ۹ دادسرای فرهنگ و رسانه و سرپرست این دادسرا بود.

او با اتهام دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه، یکی از متهمان پرونده فسادی است که اکبر طبری متهم شماره یک آن است.

نام غلامرضا منصوری در جلسه ۱۸ خرداد دادگاه اکبر طبری و پرونده فساد در قوه قضائیه مطرح شد. به گفته دادستانی تهران، آقای منصوری متهم نهم این پرونده است.

مقامات قضایی ایران گفته بودند که او از مرداد سال گذشته از کشور خارج شده است. البته آقای منصوری در ویدئویی گفت که قصد دارد به ایران بازگردد.

ابتدا گزارش شد که آقای منصوری در آلمان سکونت دارد اما بعدا اعلام شد که در رومانی است و در آنجا در ارتباط با شکایت دولت ایران بازداشت شده است.

بعد از آنکه دادگاه در رومانی به طور موقت مانع بازگرداندن آقای منصوری به ایران شد، چند نهاد حقوق بشر خواستار محاکمه او در اروپا شدند.

سازمان خبرنگاران بدون مرز و فدراسیون جهانی روزنامه‌نگاران از جمله سازمان‌هایی بودند که خواهان دستگیری و رسیدگی به پرونده او به اتهام بازداشت خودسرانه و آزار و اذیت روزنامه‌نگاران شده‌ بودند.

آنتونی بلانژه، دبیر فدراسیون در بیانیه‌ای که در وبسایت این فدراسیون منتشر شده گفته است که “جنایات علیه روزنامه نگاران نباید بدون مجازات بماند.”

شماری از روزنامه‌نگاران ایرانی گفته‌اند که این فرد در زمان تصدی سمت بازپرسی شعبه ۹ دادسرای فرهنگ و رسانه و سرپرستی این دادسرا به بازداشت آنان و توقیف روزنامه‌ها می‌پرداخت و آنان را تحت فشار قرار می‌داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *