پژوهش جدید: کودکان ۵۰ درصد کمتر از بزرگسالان در خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند

0

بنا بر یک مطالعه جدید که نتایج آن روز سه‌شنبه ۲۷ خرداد منتشر شده است، کودکان و نوجوانان ۵۰ درصد کمتر از بزرگسالان بالای ۲۰ سال، در خطر ابتلا به ویروس کرونای نوپدید، عامل به وجود آورنده بیماری کووید۱۹، هستند، و در صورت ابتلا نیز معمولاً علایم بالینی این بیماری را از خود نشان نمی‌دهند.

به گزارش واشنگتن پست، این یافته می‌تواند بر روی تصمیمات سخت قانون‌گذاران در مورد زمان و چگونگی بازگشایی مدارس، تاثیر بگذارد.

دورآموزی، یا یادگیری از راه دور،‌ برای آموزگاران، دانش‌آموزان، و والدین چالش‌های زیادی را به دنبال داشته است. افزون براین،‌ این امر فشار زیادی را بر قانون‌گذاران وارد کرده تا مدارس را بازگشایی کنند و به والدین، که در این مدت همزمان با مسئولیت‌های چندگانه کار و نگهداری و آموزش فرزندانشان دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، وقت آزادتری بدهند.

اگرچه مطالعات نشان داده است که کودکان کمتر در خطر ابتلا به ویروس کرونا و بیمار شدن از آن هستند، اما با این وجود مواردی از بیماری در آنها نیز دیده شده است. همچنین کودکان، حتی اگر علایمی از بیماری نداشته باشند، می‌توانند این ویروس را به اعضای آسیب‌پذیرتر خانواده – مثل سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای قبلی – منتقل کنند.

ٖاین پژوهش در دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری دانشگاه لندن انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *