«اَپل» در مسیر استقلال بیشتر

0

شرکت اپل نسل جدید از نرم‌افزارهای خود را معرفی کرده که نشان می‌دهد این شرکت بیش از گذشته به سمت استقلال در محصولات خود حرکت می‌کند.

آی‌اوُ‌اس ۱۴

مهمترین محصولی که اپل در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان خود معرفی کرد آی‌اوُ‌اس ۱۴ است. این سیستم‌عامل عمومی‌ترین سیستم عامل اپل است و در جهان موبایل رقابت مستقیمی با اندروید دارد. در نسخه جدید آی‌اواس اما امکانات بیشتری در اختیار کاربران قرار گرفته است.

در این محصول قابلیت کتابخانه اپلیکیشن‌ها معرفی شده است. در این روش اپلیکشین‌ها در بخشی مشخص منظم می‌شوند.

در این کتابخانه می‌توان اپلیکشین‌ها را بر اساس الگوهای مختلف دسته‌بندی کرد.

ویجت‌هایی جدید و امکان اضافه کردن آنها به صفحه خانه از جدیدترین امکانات آی‌اوُ‌اس است.

از طریق گالری ویجت‌ می‌توان دسترسی راحت‌تری به این امکانات داشت.

در آی‌اواس جدید امکان تصویر در تصویر هم مانند تبلت‌های این شرکت اضافه شده است.

آی‌پد اوُاس

یکی دیگر از سیستم‌عامل‌های معرفی شده توسط اپل در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان، آی‌پد اواس است. این سیستم عامل مدتی است در تبلت‌های این شرکت جایگزین آی‌اوُ‌اس شده است و امکانات بیشتری نسبت به آی‌اوُ‌اس دارد و خاص پلت‌فرم تبلت توسعه پیدا کرده است.

در این سیستم اپل از سامانه جدیدی برای جستجو بهره گرفته است. با سیستم جستجوی جدید یافتن کاربران، فایل‌ها و اپلیکشین‌ها در تبلت‌های اپل ساده‌تر خواهد شد.

این سیستم‌عامل جدید سبب می‌شود تا تبلت‌های اپل پشتیبانی بهتری از دست‌نوشته‌هایی که با قلم اپل روی صفحه تبلت نوشته شده‌اند، داشته باشد.

این سیستم می‌تواند دست‌خط‌هایی به زبان انگلیسی و چینی را با دقت بیشتری تبدیل به متون تایپی کند.

مک اواس جدید

این سیستم‌عامل هم رده سیستم‌عامل ویندوز در رایانه‌های اپل است. یکی از مواردی که در این سیستم‌عامل جدید توسعه یافته است دسترسی سریع‌تر به برنامه، فایل‌ها و پوشه‌ها است.

مهندسان اپل سعی دارند شباهت بین آی‌پد او‌اس و آی‌اواس را با مک او‌اس افزایش دهند.

سعی شده است در این سیستم‌عامل دسترسی‌ها مثل آیفون سریع‌تر شود.

اپلیکیشن پیام‌رسان هم شباهت زیادی به آنچه در آیفون است پیدا کرده.

در این سیستم عامل و در مرورگر سافاری امکان ترجمه وب‌سایت‌ها مانند کروم، اضافه شده است.

از طرفی اپل ادعا می‌کند سرعت این مرورگر را افزایش داده و این مرورگر ۵۰ درصد سرعت بیشتری نسبت به گوگل کروم پیدا کرده است.

اپل می‌گوید از این پس این سیستم عامل پردازنده ها آرم را پشتیبانی می‌کنند اپل هم اکنون از پردازنده‌های خود با معماری آرم در آیفون و آی‌پد استفاده می‌کند.

برخی بر این باور هستند این شروع تازه اپل برای مستقل شدن از سازندگان پردازنده مانند اینتل و حرکت برای استقلال بیشتر در بخش پردازنده های اختصاصی اپل است


اپلیکشین مترجم اپل

در سال‌های گذشته اپل در زمینه اپلیکیشن ترجمه کاملا بازی را به گوگل واگذار کرده بود اما حالا این شرکت، اپ اختصاصی ترجمه خود را برای دستگاه‌های مختلف خود معرفی کرد.

البته این مترجم فعلا ۱۱ زبان را پوشش می‌دهد که انگلیسی و چینی از آن جمله است. این اپ توانایی ترجمه متون را در حالت آفلاین دارد.

ادعا شده که این اپ توانایی ترجمه گفت‌وگو را هم دارا است.

کلید دیجیتال

اپل قصد دارد تا قابلیت جدیدی را در محصولات خود به خصوص در آیفون فعال کند که مانند کلید مجازی کار می‌کند. این قابلیت قرار است برای اولین بار در ب‌ام‌و سری پنج مدل ۲۰۲۱ به عنوان سوئیچ خودرو کار کند.

اطلاعات کلید دیجیتال در جایی رمزگذاری و نگهداری می‌شود که کیف پول و فیس آی‌دی در آن قرار دارند. این داده‌ها روی فضای ابری ذخیره نخواهند شد و تنها روی خود گوشی قابل دسترس است.

در این قابلیت جدید امکان اشتراک‌گذاری توسط سیستم پیام‌رسان اختصاصی اپل فراهم است. با این روش فرد می‌تواند امکان استفاده از خودرو را با ارسال کلید مجازی توسط پیام‌رسان در اختیار افراد دیگری هم قرار دهد.

با این قابلیت لازم نیست کاربر گوشی را به بدنه مثلا خودرو بچسباند، بلکه این کلید حتی وقتی تلفن همراه در کیف یا جیب افراد است هم کار می‌کند. این قابلیت احتمالا در خانه‌های هوشمند و موارد دیگر هم قابل پیاده‌سازی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *