حوثی‌ها تلاش می‌کنند راه را برای قاچاق سوخت ایران باز کنند

0

معین عبدالملک نخست‌وزیر یمن روز چهاشنبه اول ژوئن ۲۰۲۰ گفت حوثی‌ها برای ممکن کردن قاچاق سوخت ایرانی، اقدام به ایجاد بحران در زمینه سوخت کرده و از اجرای سازوکارهای مورد توافق تحت نظارت سازمان ملل سرباز می‌زنند تا بتوانند مجددا استفاده از درآمدهای نفتی ناشی از سوخت ایرانی را برای تامین جنگ علیه ملت یمن به کار گیرند.

به گزارش خبرگزاری سباء، خبرگزاری رسمی یمن نخست‌وزیر این کشور در دیدار مارتین گریفیث بر ضرورت اتخاذ مواضع روشن در قبال سوء استفاده حوثی‌ها از رنج‌های ملت یمن به عنوان دستاویزی رای فرار از اجرای سازوکارهای مورد توافق و استفاده از درآمدهای نفتی برای پردخت حقوق کارکنان تاکید کرد و گفت که از بین رفتن سازوکارهای مورد توافق تحت نظارت سازمان ملل پذیرفتنی نیست و باید با واکنشی قاطع روبرو شود.

معین عبدالملک تاکید کرد که دولتش همه توان خود را برای رسیدگی به پرونده اقتصادی به کار گرفته اما همه تلاش‌هایش با لجبازی و مخالفت حوثی مواجه شده و در همین راستا حوثی‌ها مانع داد و ستد با پول ملی یمن شده و این موضوع پرداخت حقوق کارمندان در مناطق تحت سیطره حوثی‌ها را ناممکن کرده است.

او گفت که دولت علیرغم همه چالش‌های و شرایط استثنایی، همه تلاشش را به کار می‌گیرد تا اقتصاد ملی و پول ملی را حمایت کرده و مانع فروپاشی آنها شود، زیرا که روی دادن این امر پیامدهای فاجعه‎‌باری برای همه اهالی یمن در پی خواهد داشت.

در این دیدار به تلاش‌های بین‌المللی برای رسیدن به توافقی در زمینه آتش‌بس کامل که برای اقدامات انساندوستان و از سرگیری فعالیت‎‌های اقتصادی و ادامه روند صلح ضروری است، نیز پرداخته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *