شاید کرم ابریشم بتواند جهان را از بحران کرونا برهاند

0

اگرچه هر روز نام دارو، گیاه، حشره و درمان جدیدی برای بیماری کرونا مطرح می‌شود، اما این ویروس قاتل هر روز جان تعداد بیشتری را می‌گیرد و این بار دانشمندان ژاپنی دست به دامان کرم ابریشم شده‌اند، با این امید که این حشره جهان را از بحران کرونا برهاند.

دانشمندان دانشگاه کیوشوی ژاپن با استفاده از کرم ابریشم توانسته‌اند پروتوئین توسعه دهند که گمان می‌رود، بتواند درمانی برای کووید۱۹ باشد. گفته شده بررسی‌های بالینی این درمانی احتمال از سال ۲۰۲۱ آغاز می‌شود.

با این واکسن که می‌توان آن را در حجم زیاد در کارخانجات حشرات تولید کرد، هزینه هر بار واکسیناسیون تنها ۱۰ دلار خواهد بود. روزنامه آساهی شینبون به نقل از دانشمندان دانشگاه کیوشو که معروف‌ترین دانشگاه جهان در زمینه مطالعات مربوط به کرم ابریشم است، این کرم‌ها اگر ویروس‌های اصلاح‌ ژنتیکی‌شده به آنها تزریق شود، می‌توانند پروتئین‌های هدفمند تولید کنند و این پروتئین‌ها می‌توانند در ساخت واکسن بیماری‌های واگیردار کمک کنند.

تاکی‌هیرو کوساکابی، استاد حشره‌شناسی دانشگاه کیوشو گفت: «همه جهان در پی یافتن یک واکسن است، اما سرعت در اولویت ما قرار ندارد، بلکه ما می‌خواهیم واکسن ارزان و باثباتی پیدا کنیم که شهروندان همه کشورها، از جمله کشورهای فقیر بتوانند از آن بهره‌مند شوند.»

پژوهشگران این دانشگاه همه تلاش خود را برای مطالعه ژن ویروس کرونای جدید کرده‌اند و تمرکز خود را روی «پروتئین دندانه‌دار» کرده‌اند که ویروس برای انتقال به دیگر بیماری از آن استفده می‌کند. آنها باور دارند کرم‌های ابریشم این دانشگاه می‌توانند چنین پروتئینی تولید کنند و دانشمندان هم توان اصلاح ژنتیکی آن را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *