سناتور کروز: آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های جهانی علیه ایران به اجازه هیچ‌کس نیاز ندارد

0

تد کروز، نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس در سنای آمریکا، می‌گوید که ایالات متحده آمریکا برای بازگشت تحریم‌های جهانی علیه ایران هیچ نیازی به کسب اجازه از هیچ‌کسی ندارد و طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت باید این تحریم‌ها را بازگرداند. 

سناتور تد کروز که روز سه‌شنبه ۳۱ تیر در جریان جلسه‌ای با بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها سخن می‌گفت، با انتقاد شدید از «توافق فاجعه‌بار هسته‌ای» دولت قبل آمریکا با ایران، از جمله تحویل ۱.۷ میلیارد دلار پول نقد به ایران، از تصمیم دولت پرزیدنت ترامپ در خروج از برجام و در پی آن اعمال تحریم‌های مختلف بر ایران حمایت کرد و در عین حال گفت که هنوز کارهای زیادی باقی مانده است.

وی تاکید کرد که با نزدیک شدن به روزهای پایانی تحریم تسلیحاتی ایران، «من هم اکنون رهبری حرکتی را بر عهده دارم که از دولت [آمریکا] می‌خواهد به سازمان ملل متحد مراجعه کرده و تحریم‌های لحاظ شده در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را بازگرداند.»

تد کروز افزود: «ما برای اجرای این مکانیسم، به اجازه هیچ‌کس دیگری نیاز نداریم. ما می‌توانیم همین فردا به [سازمان ملل] برویم و آن روند را آغاز کنیم؛ روندی که سرانجام، توافق فاجعه‌بار هسته‌ای ایران [دوران] اوباما را یک بار و برای همیشه از بین می‌برد.»

سناتور کروز با تاکید بر این که چالش‌های مرتبط با ایران بسیار فراتر از معضل هسته‌ای است، به توسعه موشکی، تلاش برای از بین بردن آمریکا و هم‌پیمانان آن از جمله اسرائیل، ایجاد حکومت‌های تروریستی در کشورهای دیگر، تامین مالی تروریسم در جهان، و سرکوب حقوق بشر در داخل ایران اشاره کرد و از اقدام دولت پرزیدنت ترامپ در از بین بردن «قاسم سلیمانی، کسی که مسئول مرگ بیش از ۶۰۰ آمریکایی بود» تقدیر کرد. 

آقای کروز افزود: «حالا زمان آن فرا رسیده که ایالات متحده با بازگرداندن مکانیسم تحریم‌های سازمان ملل، سرانجام و بدون بازگشت بقایای توافق فاجعه‌بار و مزایایی که ایران دریافت می‌کند را با بازگشت تمامی تحریم‌های بین‌المللی بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به پایان برساند. در غیر این صورت، تحریم تسلیحاتی سازمان ملل و ممنوعیت موشک بالستیک ناگزیر منقضی می‌شود و به روسیه و چین اجازه می‌دهد تا میلیاردها دلار تسلیحات به ایران بفروشند.»

این سناتور جمهوری‌خواه گفت: «فشار حداکثری، باید معنایش فشار حداکثری باشد. ما باید با صدای بلند و بدون هرگونه پوزش‌خواهی به ایستادگی در مقابل رژیم اهریمنی ایران ادامه دهیم. ما باید فشار حداکثری را اعمال کنیم و نگذاریم آیت‌الله‌ها برنامه هسته‌ای بسازند. به نظر من، این تنها راه منطقی پیش رو است.»

ایالات متحده آمریکا با توجه به اقدامات خصمانه رژیم ایران در منطقه، حمایت از تروریسم و مسلح کردن گروههای نیابتی خود در خاورمیانه که موجب بر هم زدن ثبات منطقه می‌شود، خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی علیه تهران شده است که تحت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در ۱۸ اکتبر پایان میابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *