میلیون‌ها عکس سیاه و سفید زنان؛ جریان این چالش چیست؟

0

در روزهای اخیر، احتمالاً صفحه اینستاگرام‌تان را باز کنید، به چند عکس سیاه و سفید زنان بر می‌خورید؛ یا زنان و دخترانی که از نزدیک آن‌ها را می‌شناسید و دنبال می‌کنید، یا چهره‌های سرشناس و به اصطلاح سلبریتی‌ها. این عکس‌ها با هشتگ #ChallengeAccepted پست می‌شود؛ یعنی چالش پذیرفته شد. زنان در سراسر جهان، عکس سیاه و سفید و معمولاً با ظاهر ساده و بدون آرایش از خودشان پست می‌کنند و چند زن دیگر را هم به این چالش فرا می‌خوانند. گفته شده هدف از این چالش، حمایت از زنان و عرصه دادن به آنان است.

با هشتگ ChallengeAccepted# تاکنون بیش از چهار میلیون عکس فقط در اینستاگرام منتشر شده است. البته در سال‌های گذشته نیز، با این هشتگ عکس‌هایی منتشر شده بود.

دلیل بازگشت این چالش به درستی معلوم نیست، اما برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های ترکیه می‌گویند چالش اخیر در پی کشته شدن یک زن جوان به دست دوست پسرش در ترکیه شروع شد؛ به نشانه اعتراض به دیدن پیاپی عکس سیاه و سفید زنانی که در اثر خشونت خانگی کشته می‌شوند.

در میان کسانی که از ترند تازه استقبال کرده‌اند، کاربران و سلبریتی‌های ایرانی و افغان هم هستند. در این مجموعه، در کنار چند نمونه از چهره‌های سرشناس غربی، سه هنرپیشه ایرانی و دو خواننده افغان را هم می‌بینید که به این چالش پیوسته‌اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *