کرونا در ایران؛ مرگ ۱۹۶ نفر دیگر، ۱۵ استان از جمله تهران همچنان قرمز

0

سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز چهارشنبه هشتم مرداد خبر داد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۶ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در کشور جان باخته‌اند و مجموع قربانیان این ویروس به ۱۶ هزار و ۳۴۳ نفر رسیده‌اند.

سیما لاری همچنین اعلام کرد که ۱۵ استان ایران از جمله تهران همچنان در وضعیت قرمز و ۱۱ استان در وضعیت هشدار قرار دارند. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران، در شبانه‌روز گذشته دو هزار و ۶۳۶ بیمار دیگر در ایران شناسایی شده‌اند و آمار مجموع مبتلایان به ۲۹۸ هزار و ۹۰۹ نفر افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، ۴۰۲۷ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند که ۱۶۰۴ نفر از آنان طی ۲۴ ساعت گذشته بستری شده‌اند. پیش از این کارشناسان هشدار داده بودند که افرایش شمار ابتلا و بستری، افزایش آمار جان‌باختگان را به همراه خواهد داشت.

تردیدهای زیادی در مورد صحت آماری که وزارت بهداشت ایران اعلام می‌کند وجود دارد که عمده دلیل آن به عدم شفافیت در اطلاع‌رسانی، نحوه آزمایش‌ها و پایین بودن میزان تست‌ یا اعلام درست و دقیق دلیل مرگ‌ومیر برمی‌گردد.مرکز پژوهش‌های مجلس پیش از این در گزارشی اعلام کرده بود که کرونا دست‌کم دو برابر آمار رسمی در ایران قربانی گرفته است.

خانم لاری در گزارش امروز خود افزود که در حال حاضر ۱۵ استان از جمله تهران همچنان در وضعیت قرمز و ۱۱ استان در وضعیت هشدار قرار دارند. از ابتدای شیوع ویروس کرونا در ایران، نخستین بار است که وضعیت استان تهران به‌عنوان «پرجمعیت‌ترین و پرترددترین» استان ایران قرمز اعلام شده است.

همزمان، معاون سازمان نظام پزشکی ایران اعلام کرد که تا کنون بیش از ۱۴۰ نفر از کارکنان بهداشت و درمان در مبارزه با کرونا جان خود را از دست داده‌اند. علی فتاحی درباره آمار تفکیکی کادر درمانی مبتلا به کرونا گفت: گروه پرستاری ۲۲ درصد، گروه پزشکان عمومی بیش از ۲۰ درصد، گروه داخلی ۸ درصد و گروه زنان با پنج درصد بیشترین مبتلایان به این ویروس را تشکیل می‌دهند. کارشناسان بهداشت رعایت اصول سه‌گانهٔ فاصله‌گذاری فیزیکی، شست‌وشوی دست‌ها و استفاده از ماسک را مهم‌ترین عامل در شکست زنجیره انتقال کرونا می‌دانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *