راه رفتن یا دویدن: کدام ورزش بهتری است؟

0

پیاده‌روی و دو ورزش‌های کم‌هزینه‌ای هستند که برای انجام آنها نیازی به ثبت‌نام در باشگاه‌ها و یا استفاده از ابزار و دستگاه‌های مختلف ورزشی نیست. ولی کدام یک از آنها بهتر است؟ به گفته کارشناسان هر یک از این دو مزایای خود را دارند. بخش سلامتی سایت «فود نت‌وورک» مزایای هر دو را تجزیه و تحلیل کرده است تا شما تصمیم بگیرید کدام یک برای شما مناسب‌تر است.

راه رفتن در مقایسه با دویدن دویدن سریع‌تر است و فرصت آن را می دهد که در مدت زمان کوتاه‌تر مسافت بیشتری را طی کنید. دویدن ورزش سنگین‌تری است و ضربان قلب را بیشتر بالا می برد. هر چه ضربان قلب بالاتر باشد، بدن نیز کالری بیشتری می سوزاند. در عوض راه رفتن به روی بدن فشار کمتری می گذارد و برای افرادی که مشکلات ارتوپدی مثل درد کمر یا درد زانو دارند مناسب تر و کم آسیب‌تر است. اما برای سوزاندن مقدار مشخصی کالری راه رفتن بیشتر از دویدن زمان می‌برد.

کدام یک برای وزن کم کردن بهتر هستند؟

اگر هدف اصلی شما از ورزش کردن وزن کم کردن است، قانون زمانی بالا را رعایت کنید. شما هم با راه رفتن و هم با دویدن می توانید وزن کم کنید. یعنی برای سوزاندن کالری برابر با دویدن باید بیشتر و طولانی‌تر راه بروید. در ضمن ورزش‌های سبک‌تر بیشتر برای انرژی به چربی بدن تکیه می‌کنند و این خبر خوبی است. اگر به طور صحیح و در مدت طولانی‌تری پیاده روی کنید این ورزش می تواند در کاهش چربی بدن بسیار مؤثر باشد. تغییر دادن در سرعت و شدت راه رفتن هنگام پیاده روی می تواند در سوراندن کالری بیشتر کمک کند.

راه‌هایی که می توانید از پیاده‌روی بهره بیشتری ببرید

گر راه رفتن را به دویدن ترجیح می دهید راه‌هایی هست که می تواند به سوزاندن کالری بیشتر کمک کنند

در طول پیاده روی چندین بار به سرعت راه رفتن خود بیافزایید

در مسیرهایی که سربالایی یا پله دارد راه بروید. بالا رفتن از سربالایی یا پله به بدن فشار زیادی نمی‌آورد، ولی به سوزاندن کالری بیشتر کمک می‌کند.

نتیجه‌ها

در کل تحرک داشتن، چه راه رفتن معمولی باشد چه دویدن با سرعت، در بالابردن ضربان قلب، سوزاندن کالری، کم کردن وزن، و سلامت فیزیکی و روحی بسیار مفید است.

ولی حتماً پیش از انجام هر ورزشی – حتی پیاده‌روی و دویدن – با پزشک خود مشورت کنید و رعایت نکات ایمنی را سرلوحه کارتان قرار دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *