پرزيدنت ترامپ و جو بایدن در مورد چگونگی بهبودی آمریکا از همه‌گیری ویروس کرونا اختلاف‌نظر دارند

0

FILE - In this combination of file photos, former Vice President Joe Biden speaks in Wilmington, Del., on March 12, 2020, left, and President Donald Trump speaks at the White House in Washington on April 5, 2020. (AP Photo, File)

پرزیدنت ترامپ و جو بایدن، معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا، روز چهارشنبه ارزیابی‌های بسيار متفاوتی را در مورد تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر ایالات متحده و سرعت بهبودی کشور، ارائه دادند.

بایدن، که برای نخستین بار به همراه سناتور دموکرات کامالا هریس به عنوان فرد پیشنهادی خود برای سمت معاون رئیس‌جمهوری در ولمینگتون، واقع در ایالت دلاوِر، در برابر دوربین حضور پیدا کرده بود، بر شمار بالای قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده تاكيد کرد.

کامالا هریس نیز ضمن تایید ارزیابی بایدن، افزود که «این ویروس تقریبا بر همه کشورها تاثیر گذاشته است. اما این [ویروس کرونا] به آمریکا بدتر از هر کشور پیشرفته دیگری ضربه زده است.»

پرزیدنت ترامپ، که تنها دقایقی پس از سخنرانی‌های بایدن و هریس، در کاخ سفید در واشنگتن با خبرنگاران سخن می‌گفت، استدلال‌هایی را ارائه داد که به شدت مخالف اظهارات بایدن و هریس بود.

پرزیدنت ترامپ گفت: «شمار موارد به هیچ وجه مهمترین مقیاس اندازه‌گیری نیست.» وی افزود که «حقیقت این است که ما به این خاطر موارد بیشتری داریم که تعداد آزمایش‌های ما به مراتب بیش از هر کشور دیگری در جهان بوده است [و از این لحاظ] هیچ کشوری حتی به گرد پای ما هم نمی‌رسد. آزمایش‌های ما بیشتر و بهتر از هر کشور دیگری بوده‌اند.»

او تاکید کرد: «در بسیاری از این کشورها که رسانه‌ها آنها را به عنوان نمونه درخشان موفقیت نشان می‌دادند، اکنون شما شاهد موارد گسترده شیوع هستید.» پرزیدنت ترامپ همچنین به موفقیت دولت خود در بهبودی و بازیابی کشور از همه‌گیری ویروس کرونا اشاره کرد.

پرزيدنت ترامپ گفت: «ما به مقابله با ویروس چینی و بازسازی اقتصاد آمریکا، به طوری که در واقع هیچکس فکر نمی‌کرد میسر باشد، ادامه می‌دهیم. وضعیت ما به شکل خارق‌العاده‌ای خوب است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *