نزدیک شدن دو جنگنده ناشناس به هواپیمای ماهان در آسمان سوریه و وحشت مسافران

0

یک فروند هواپیمای مسافری شرکت هواپیمایی ماهان شامگاه پنج‌شنبه ۲۳ ژوئیه ۲۰۲۰ به دو فروند هواپیمای جنگنده در آسمان سوریه نزدیک شده و ناچار به کاهش شدید ارتفاع شد. در این حادثه تعدادی از مسافران زخمی شدند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد هواپیمای مسافربری ایرانی که به دو جنگنده اسرائیلی نزدیک شد، توانست در فرودگاه بیروت فرود آید.

رسانه‌های ایران به نقل از خلبان هواپیمای مسافربری گزارش کردند که دو جنگنده آمریکایی بودند و خلبان‌های دو جنگنده حین مکالمه با او، گفته‌اند که آمریکایی‌اند.

خبرگزاری مهر جنگنده‌ها را آمریکایی معرفی و به نقل از « یک منبع اگاه در یکی از نهادهای رصد ترافیک هوایی» گزارش کرد که « خلبان در اثر تهدید جنگنده ها مجبور به کاهش ناگهانی ارتفاع شد که در اثر این کاهش ارتفاع تعدادی از مسافران به دلیل نبستن کمربند دچار مصدومیت شدند ولی مسافران ایرانی میان مصدومان نبودند.»

ماهان ایر به دلیل خدمات‌رسانی به سپاه پاسداران و انتقال پیکارجو و تسلیحات به سوریه از سال ۲۰۱۱ از سوی آمریکا تحریم شد.

پرواز هواپیماهای ماهان ایر از سال ۲۰۱۹ نیز بر فراز آلمان و فرانسه ممنوع شد. در پی جنگ داخلی سوریه که از مارس ۲۰۱۱ آغاز شد، تا کنون بیش از ۳۸۰ هزار نفر کشته و میلیون‌ها نفر دیگر آواره شدند. ایران در این جنگ با تمام توان از رژیم بشار اسد حمایت کرد.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات‌متحده آمریکا هم در ماه می ۲۰۲۰ با انتقاد از چین درباره صدور اجازه ورود هواپیماهای شرکت ماهان ایر گفت چین هواپیمایی ماهان که ناقل تروریست‌هاست را به خاکش راه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *