آمریکا به صادرکنندگان کک نفتی و الکترود گرافیتی هشدار داد؛ بر قطع درآمد جمهوری اسلامی از صنعت فولاد مصمم هستیم

0

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای نسبت به صدور کک نفتی و الکترود گرافیتی به ایران هشدار داد.

در این بیانیه که غروب دوشنبه ۲۵ آذر به وقت واشنگتن منتشر شد، فروش و انتقال این دو ماده به جمهوری اسلامی ایران، که از مواد مورد نیاز برای صنعت فولاد است، مشمول تحریم‌های آمریکا عنوان شده است.

این بیانیه افزوده است: «از آنجا که جمهوری اسلامی درآمد خود را صرف پیشبرد برنامه های بدخواهانه خود در منطقه، از جمله توسعه سلاح های کشتار جمعی، فعالیت‌های تهاجمی و حمایت از تروریسم می کند، دولت ایالات متحده برای قطع درآمد جمهوری اسلامی از صنعت فولاد اقدام جدی کرده است.»

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه هشدار داده است که صادرات الکترود گرافیتی و کک نفتی به ایران خطر پیامدهای قابل ملاحظه‌ای برای افراد و شرکت‌های درگیر این صادرات، دارد؛ نه تنها برای فروشندگان و صادرکنندگان، بلکه برای مقام های بندر، شرکت های کشتیرانی و صاحبان کشتی ها.
دولت پرزیدنت ترامپ با برشمردن ایرادات برجام، از توافق هسته ای خارج شد و تحریم ها علیه جمهوری اسلامی را بازگرداند. مقامات دولت آمریکا همچنین با اشاره به اقدامات مخرب جمهوری اسلامی در منطقه و حمایت از گروه‌های تروریستی، اعلام کردند فشار حداکثری بر رژیم جمهوری اسلامی تا هنگامی که مانند یک کشور عالی در منطقه رفتار نکند، ادامه خواهد یافت.

مقام های وزارت خارجه و وزارت خزانه داری آمریکا در آخرین اظهارنظرهای خود درباره تحریم های جمهوری اسلامی، آن را راهی برای پرهیز از جنگ با این رژیم در اوج تنش دو کشور دانستند.

در روزهای گذشته شبکه سی‌ان‌بی‌سی به نقل از استیو منوشن، وزیر خزانه داری آمریکا، نوشت که هدف از اعمال تحریم های گسترده علیه ایران پرهیز از یک جنگ بالقوه است.

آقای منوشن در ادامه اضافه کرد، دلیل آن که ما از تحریم‌ها استفاده می‌کنیم این است که مهم‌ترین بدیل برای درگیری‌های نظامی در جهان هستند.

وزیر خزانه‌داری دولت پرزیدنت ترامپ خاطر نشان کرد که تحریم‌ها برای رسیدن به این هدف نتیجه بخش بوده‌اند.

برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، نیز در حاشیه نشست دو روزه دوحه قطر، در مصاحبه با شبکه خبری سی ان بی سی آمریکا، گفت که تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، رژیم جمهوری اسلامی را در بر سر یک دو راهی قرار داده است.

او با بیان اینکه تحریمها برای آمریکا به عنوان یک ابرقدرت اهرمی اقتصادی است تا هزینه ادامه رفتارهای ناهنجار ایران در سیاست خارجی را افزایش دهد، گفت که با توجه به تظاهرات اخیر، رژیم باید بین ادامه این رفتارها یا صرف منابع مالی خود برای مردم، یکی را انتخاب کند.
دولت آمریکا بارها اعلام کرده است که جمهوری اسلامی درآمد خود را به جای اینکه برای بهبود معیشت مردم ایران صرف کند، در راه حمایت از گروههای تروریستی منطقه و اقدامات مخرب در دیگر کشورها صرف می‌کند.

Original Source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *