مایک پمپئو: آمریکا یک دوست خوب برای مردم ایران است

0

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، در جلسه وزارت خارجه آمریکا در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران به موارد گسترده‌ای از نقض حقوق بشر در ایران اشاره کرد و گفت که مردم ایران یک دوست خوب و قدرتمند دارد؛ دوستی که به گفته پرزیدنت ترامپ در کنار مردم ایران خواهد ایستاد و در قبال سرکوب آنها صدایش را بلند خواهد کرد.

آقای پمپئو با اشاره به اعتراضات مردمی آبان ماه خاطرنشان کرد که مردم ایران در اعتراضات آبان اعلام کردند از رژیمی که حقوق طبیعی و کرامت انسانی آنها را تضییع می‌کند خسته شده اند.

وزیر خارجه ایالات متحده با اشاره به یکی از جانباختگان اعتراضات مردمی به نام پویا بختیاری گفت او که به همراه مادرش برای دستیابی به یک زندگی بهتر به تظاهرات رفته بود، به دست نیروهای امنیتی کشته شد. اما آرمان‌های او، از جمله آزادی مردم ایران، همچنان زنده است.

آقای پمپئو همچنین از اقدام دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خازانه‌داری (اوفک) در تحریم دو قاضی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به نام‌های قاضی مقیسه و قاضی صلواتی به دلیل نقض حقوق بشر و فرستادن صدها فعال مدنی و سیاسی به زندان، خبر داد.

وزیر خارجه آمریکا در بخشی از سخنانش گفت تنوع و بزرگی جمعیت حاضر در جلسه به ما از تمایل دنیا برای پیوستن به ایالات متحده در حمایت از صداها و رویاهای ایرانیان می گوید.

آقای پمپئو تاکید کرد ایالات متحده با برگزاری این نشست به مردم ایران می گوید که آنها در سراسر جهان و در آمریکا دوستانی دارند که خواهان عدالت در قبال رفتارهای بدی هستند که با آنها شده است.

آقای پمپئو همچنین گفت که برای رهبران رژیم در ایران پیام دارد که اگر به دنبال بازیافتن احترام مردمشان و دنیا هستند و اگر در جستجوی ثبات، رفاه برای کشوری که زمانی عظمت داشت هستند، باید به مواردی که تعهد کرده اند، عمل کنند. او خطاب به رهبران ایران گفت: «باید به حقوق بشر احترام بگذارید.»

در بخش دیگری از سخنرانی خود، مایک پمپئو با بر شمردن موارد برخوردهای حکومتی با فعالان مبارزه با حجاب اجباری، روزنامه نگاران، پیروان ادیان مختلف و دیگران گفت حکومت ایران قانون اساسی خود را نیز نقض می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *