وعده توئیتری ارتش اسرائیل: افشای «اطلاعات جالبی» از فرزندان سران جمهوری اسلامی

0

حساب کاربری ارتش اسرائیل به زبان فارسی در توئیتر خبر داد که «به زودی اطلاعات جالبی» در مورد فرزندان سران جمهوری اسلامی ایران منتشر خواهد کرد.

این حساب کاربری روز سه‌شنبه سوم دی نوشت: «بسیاری از شما قبلا از therichkidsoftehran# شنیدید، و از خود می‌پرسید که این روزها بچه‌های سران رژیم در کجا به سر می‌برند؟»

این حساب افزوده است: «ما به زودی اطلاعات جالبی در این مورد را برای شما فاش خواهیم کرد».

در تصویرِ همراه با این توئیت وعده داده شده که «طی ۲۴ ساعت آینده» اطلاعاتی «در مورد فرزندان سران نظام (ایران)» در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

حساب فارسی توئیتری ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه در توئیت دیگری به «بنیادهای تحت کنترل رهبران نظام جمهوری اسلامی و نزدیکان آنها» اشاره کرده و نوشته که آنها «۳۰ میلیارد دلار بودجه دارند و مالیات نمی‌دهند».

therichkidsoftehran# حساب کاربری موسوم به «بچه پولدارهای تهران» در اینستاگرام بود که در سال‌های گذشته تصاویر و فیلم‌هایی از زندگی تجملی بخش مرفه پایتخت‌نشینان ایران منتشر می‌کرد.

با تقلید از حساب «بچه پولدارهای تهران»، حساب‌های کاربری دیگری در مورد زندگی خیره‌کننده فرزندان خانواده‌های مرفه در شمار دیگری از شهرهای ایران مانند اصفهان، مشهد و اهواز به راه افتاد.

جوانان و نوجوانان خانواده‌های پولدار در ایران در حالی گوشه‌هایی از زندگی موسوم به «لاکچری» خود را در این حساب‌ها منتشر می‌کردند که اکثریت مردم ایران با مشکلات اقتصادی گسترده‌ای دست‌وپنجه نرم کرده و بی‌آیندگی و نومیدی، نوجوانان و جوانان ایران را سرخورده کرده است.

هنوز معلوم نیست که حساب کاربری ارتش اسرائیل در نظر دارد چه نوع اطلاعاتی و مشخصات و زندگی فرزندان کدام‌یک از مقامات جمهوری اسلامی و نحوه زندگی آن‌ها را مطرح کند و یا چگونه به اطلاعاتی درباره آنها دست یافته است.

اسرائیل و ایران از زمان روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی در سال ۱۳۵۷ خصومت شدیدی با یکدیگر پیدا کرده‌اند که این خصومت در سال‌های اخیر ابعاد تازه‌ای پیدا کرده است.

اما این نخستین بار است که پای فرزندان سران نظام جمهوری اسلامی در تنش بین دو کشور به میان کشیده می‌شود.

اسرائیل در گذشته در مورد برملا کردن رازهای برنامه هسته‌ای ایران و برخی مسائل پشت پرده سیاست‌های منطقه‌ای تهران، توانایی‌هایی از خود نشان داده و از جمله اسناد هسته‌ای حقیقی از آرشیو ایران را ربوده و به تل‌آویو منتقل کرده است.

وب‌سایت «والانیوز» بهار امسال از «پروژه‌ای» در «امان»، سازمان اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل، در خصوص پی بردن به «رازهای خانواده‌های ثروتمند ایران» خبر داده و با افسرانی در این سازمان درباره این «پروژه» گفت‌وگو کرده بود.

این افسران از جمله به زندگی فرزندان محمد خاتمی، حسن روحانی، محمد جواد ظریف، سفیر ایران در سازمان ملل متحد، رئیس سازمان صداوسیما و فرزندان شماری از سفیران و نیز سایر مقامات ارشد حکومت ایران اشاره کرده بودند. گزارش «والانیوز» با تصاویر متعددی از حساب کاربری بچه پولدارهای ایران همراه بود.

زندگی تجملی «بچه مایه‌دارها» در ایران و رفت‌وآمدهای آن‌ها به کشورهای مختلف و حتی تحصیل‌شان در دانشگاه‌های بین‌المللی، در دوره اخیر که ایران درگیر اعتراضات مرگبار بوده، در جامعه جهانی بیش‌تر مورد توجه قرار گرفته است.

Original Source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *