گزارش‌ها: مقامات اطلاعاتی آمریکا معتقدند شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در کشتن پیمانکار آمریکایی در حمله کرکوک نقش داشتند.

0

به گزارش نیوزویک و فاکس نیوز، مقامات اطلاعاتی ایالات متحده بر این باورند که شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران مسئول حملات مرگبار روز جمعه با موشک‌های کاتیوشا به یک پایگاه نظامی در نزدیکی کرکوک بوده‌اند. این حملات به کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی، که برای وزارت دفاع آمریکا کار می‌کرد، و زخمی شدن چند تن دیگر انجامید.

سرهنگ مایلز کگنز، سخنگوی عملیات «عزم راسخ» نیز در گفتگو با سی‌ان‌ان خبر کشته شدن یک پیمانکار غیرنظامی آمریکایی در حمله موشکی به یک پایگاه در نزدیکی کرکوک، که به زخمی شدن چند تن از نیروهای نظامی ایالات متحده و عراق نیز منجر شد، را تایید کرد.

به گزارش فاکس نیوز، دو مقام رسمی ایالات متحده نیروهای نیابتی مورد حمایت ایران را به عنوان مسئول این حمله معرفی کرده‌اند.

نیوزویک نیز گزارش داد: «مقامات اطلاعاتی ایالات متحده بر این باورند که شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران مسئول [این حملات] هستند.»

مقامات وزارت دفاع به نیوزویک گفتند که پایگاه کی-۱ در کرکوک روز جمعه آماج حملات موشکی قرار گرفت و این حملات به کشته شدن یک پیمانکار وزارت دفاع، پنتاگون، و زخمی شدن چند تن از نظامیان آمریکایی و پرسنل عراقی حاضر در آن محل انجامید.

یک مقام ارشد پنتاگون که نخواست نامش فاش شود، گفت که کمی پس از این حمله یک دستگاه سامانه موشک‌انداز چندتایی کاتیوشا، که در نزدیکی پایگاه مذکور رها شده بود، کشف شد. بنا بر یک ارزیابی اولیه در حدود ۱۱ تا ۱۴ فروند موشک به این پایگاه اصابت کرده‌اند. به گزارش نیوزویک، یکی از این موشک‌ها با برخورد به یک انبار، مهماتی که در آنجا ذخیره شد بود را منفجر کرد.

این مقام رسمی ایالات متحده به فاکس نیوز گفت که در حدود ۳۰ فروند موشک به سوی این پایگاه، که مورد استفاده نیروهای آمریکا و عراق است، پرتاب شد.

جیسون برادسکی، مدیر سیاست‌گذاری گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای، در توئیتر درباره گزارش‌هایی مبنی بر این که مقامات اطلاعاتی ایالات متحده بر این باورند که شبه نظامیان مورد حمایت ایران در پس حمله مرگبار روز جمعه به نیروهای آمریکایی در کرکوک بوده، اظهارنظر کرده است. برادسکی نوشته است: «اگر این حقیقت داشته باشد، یک واکنش قاطع ایالات متحده – و نه فقط تحریم – امری بسیار ضروری است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *