ترامپ: من دنبال جنگ نیستم، ایران هم بیشتر از هر کس دیگری باید دنبال صلح باشد

0

در حالی‌که در روزهای اخیر، در پی حمله مرگبار به محل حضور نیروهای آمریکایی در عراق، حمله تلافی‌جویانه ایالات متحده به نیروهای متحد ایران و هجوم به سفارت آمریکا در بغداد، تنش‌ها بین تهران و واشینگتن دوباره فزونی گرفته، دونالد ترامپ تاکید کرده «دنبال جنگ نیست».

رئیس‌جمهوری ایالات متحده روز سه‌شنبه دهم دی ماه گفته او جنگی پیش‌بینی نمی‌کند و در پی آن هم نیست.

آقای ترامپ این اظهارات را در استراحتگاه خود در فلوریدا مطرح کرده‌است؛ در پاسخ به خبرنگاری که در مورد احتمال وقوع درگیری و حرکت در مسیر جنگ احتمالی با ایران پرسیده بود.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفته «آیا (جنگ با ایران) چیزی‌ست که من می‌خواهم؟ نه. من می‌خواهم صلح داشته باشیم. من به صلح علاقه دارم. و ایران باید بیشتر از هر کس دیگری خواستار صلح باشد».

او سپس افزوده «بنا بر این؛ من وقوع چنین چیزی را پیش‌بینی نمی‌کنم».

این اظهارات در حالی مطرح شده که در ساعت‌های اخیر سطح تنش‌های موجود بین ایالات متحده و جمهوری اسلامی، افزایش یافته‌است.

در پی حمله گروهی از تظاهرکنندگان به سفارت آمریکا در بغداد دونالد ترامپ در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت «ایران به طور کامل مسئولیت جان‌های از دست رفته یا خسارات وارده به هر یک از ساختمان‌های ما را به عهده خواهد داشت. آنها بهای سنگینی خواهند پرداخت. این هشدار نیست؛ تهدید است».

بسیاری از کسانی که در برابر سفارت آمریکا جمع شده بودند یونیفورم‌های نظامی بر تن داشتند و پرچم‌های گروه‌های شبه‌نظامی شیعه نیز در میانشان دیده می‌شد.

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، در حساب کاربری خود در توئیتر سازماندهی حمله به سفارت‌خانه را به «تروریست‌ها» و «نایبان» ایران نسبت داد. او گفته «حمله امروز (سه‌شنبه) توسط تروریست‌ها، ابومهدی مهندس، قیس خزعلی، سازماندهی و توسط نایبان ایران، هادی عامری و فالح الفیاض، برانگیخته شده بود».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *