پرزیدنت ترامپ برای مقابله با بیماری کرونا، در آمریکا وضعیت اضطراری اعلام کرد

0

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه ۲۳ اسفند برای مقابله با شیوع ویروس کوید-۱۹ و گسترش بیماری کرونا در ایالات متحده وضعیت اضطراری اعلام کرد.

پرزیدنت دونالد ترامپ در حالیکه مایک پنس و مقامات بهداشت آمریکا همراه او بودند، در کاخ سفید عصر جمعه با خبرنگاران سخن گفت. وی گفت:‌ در آمریکا شرایط اضطراری اعلام می‌کنم و از همه ایالت‌ها می‌خواهم فورا مراکز مراقبت و پیشگیری ایجاد کنند. از تمامی بیمارستان‌ها می خواهم همه شرایط اضطراری را فعال کنند. بیمارستان ها بسیار مجهز و آماده هستند.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: شرایط اضطراری به وزیر بهداشت اختیارات ویژه می دهد تا بتواند قوانین را به طوری اجرا کند که بتواند بهترین شرایط برای مقابله و مداوا را دنبال کند. تا روز جمعه ۱۹۹۲ نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده اند و تاکنون ۴۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس جمهوری آمریکا در سخنان خود به اقدامات انجام شده اشاره کرد و گفت: تست‌ها را آماده و تولید کرده‌ایم و فکر می‌کنیم نیم میلیون تست جدید تا اواسط هفته دیگه به دست ما برسد. حدود یک و نیم میلیون هم تا هفته دیگر دست ما می‌رسد.

در جریان این کنفرانس خبری اعلام شد یک وبسایت با همکاری گوگل درست شده که اجازه می‌دهد افراد به آن مراجعه کند و بعد از اعلام شرایط،‌ فرد برای آزمایش به مکان‌های از پیش اعلام شده ارجاع شوند.

پرزیدنت ترامپ را در این کنفرانس خبری،‌ مدیران بخش خصوصی از جمله مدیر سوپرمارکت‌های والمارت و همچنین مدیران شرکت های حوزه پزشکی،‌ دارو، آزمایش و درمان همراهی می‌کردند. آنها در سخنان کوتاهی به اقداماتی که در مقابله با کرونا انجام خواهد داد،‌ اشاره کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *