پرزیدنت ترامپ: همه باید آگاه باشند و از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند

0

پرزیدنت ترامپ در یک کنفرانس خبری گفت: شیوع ویروس، همه جای جهان را در مدتی کوتاه گرفتار کرده و ما اقدامات خود را جدی‌تر می‌کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه ۲۶ اسفند گفت: دولت من از تمامی مردم آمریکا به ویژه از کودکان و نوجوانان می‌خواهد در خانه بمانند، کارهای مدرسه را از خانه دنبال کنند، در جمع بیش از ۱۰ نفر نمانند و از رفتن به رستوران‌ خودداری کنند.

پرزیدنت ترامپ افزود: این اقدامی است که همه با هم می‌توانیم انجام دهیم. مراحل اولیه تولید واکسن هم از امروز شروع شده و ادامه خواهد داشت. ما نتایج اولیه خوبی دیده‌ایم. ما هرکاری لازم باشد انجام می‌دهیم.

رئیس جمهوری ایالات متحده گفت: ما برنامه‌ای را در پیش داریم که برای دو هفته در نظر گرفته شده و در صورت نیاز و در پایان دو هفته، باز برای دو هفته دیگر تمدید می‌شود. اگر همه کاری که گفته شده را انجام دهیم، هم درصد تلفات را پایین می‌آوریم و شاید بتوانیم در ژوئیه یا اوت به تدریج از این مراحل خارج شویم.

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌ای برای اعلام قرنطینه در حد کشوری در جریان است گفت: ما خیلی سریع کار کردیم و وارد عمل شدیم. در این مقطع به قرنطینه در سرتاسر کشور فکر نمی‌کنیم ولی شاید برخی مناطق حساس باشد که آن را در حال بررسی داریم.

پرزیدنت ترامپ افزود: امروز با فرماندارها از طریق ویدئو کنفرانس حرف زدیم و گفتیم اگر به چیزهایی دسترسی دارید، سریع به آن متوسل شوید و منتظر نمانید که مراحل زیاد اداری فدرال انجام شود. به آن‌ها اجازه دادم اگر می‌توانند، خودشان مستقیم اقدام کنند.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: ما فکر نمی‌کنیم به اندازه چین نیاز به ساخت بیمارستان موقت داشته باشیم ولی آمادگی لازم را داریم. دولت فدرال همه کارهایی که در توان دارد انجام می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *