دادستانی مینه‌سوتا اتهام مامور پلیس و متهم اصلی پرونده جرج فلوید را به «قتل درجه دو» تغییر داد ۱۵ خرداد ۱۳۹۹

0

Former Minnesota police officer Derek Chauvin poses in a combination of booking photographs at Hennepin County Jail in Minneapolis, Minnesota, U.S. May 31, 2020. Picture taken May 31, 2020. Hennepin County Sheriff's Office/Handout via REUTERS. THIS IMAGE HAS BEEN SUPPLIED BY A THIRD PARTY.

دادستانی ایالت مینه‌سوتا اتهام مامور یک پلیس شهر مینیاپولیس در پرونده مرگ جرج فلوید را به قتل درجه دوم تغییر داده و برای نخستین بار اتهاماتی را علیه سه مامور دیگر پلیس که هنگام حادثه آنجا بودند مطرح کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، روزنامه استار تریبیون روز چهارشنبه ۱۴ خرداد گزارش داد که اتهام دِرِک چاوِن، مامور پلیسی که مقصر اصلی مرگ جرج فلوید بوده، از قتل درجه سوم به قتل درجه دوم تغییر یافته است.

این روزنامه به نقل از چندین منبع آگاه در دادستانی ایالتی که هویت آنها را در گزارش مشخص نکرده است نوشت، اتهام‌هایی علیه سه مامور دیگر حاضر در محل، از جمله کمک به مجرم و همدستی با او، مطرح شده است.

جرج فلوید مرد ۴۶ ساله آمریکایی‌ آفریقایی‌تباری بود که روز دوشنبه ۵ خرداد توسط پلیس شهر مینیاپولیس به ظن کلاهبرداری بازداشت شد. در روزهای گذشته  برخی شهرهای آمریکا شاهد اعتراض‌هایی به مرگ او بود.

دِرِک چاوِن، پلیسی که فلوید را بازداشت کرد، برای چند دقیقه پایش را روی گردن او گذاشت و در نهایت وی در بازداشت درگذشت. پس از آن بود که آن مامور پلیس و سه مامور دیگر همراه او اخراج شدند و شهردار مینیاپولیس علیه دِرِک چاوِن اعلام جرم کرد.

پرزیدنت ترامپ پیشتر خواستار تحقیق اف‌بی‌آی و دادستان کل آمریکا در این مورد شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *