وال‌استریت جورنال: آمریکا برای قطع ارتباط نفتی ایران و ونزوئلا ده‌ها نفتکش دیگر را تحریم می‌کند

0

WASHINGTON, DC - NOVEMBER 26: U.S. Secretary of State Mike Pompeo speaks to the media in the briefing room at the State Department, on November 26, 2019 in Washington, DC. Secretary Pompeo spoke on several topics including Iran, Cuba, and recent protests in Hong Kong. (Photo by Mark Wilson/Getty Images)

روزنامه وال‌استریت جورنال در گزارشی اعلام کرد که دولت آمریکا در حال بررسی اقدامات بیشتری برای قطع ارتباط نفتی ایران و ونزوئلا است و از همین رو، قصد دارد ده‌ها نفتکش ایرانی دیگر را تحریم کند.

در این گزارش که روز سه‌شنبه ۲۰ خرداد منتشر شد به نقل از یک منبع آگاه آمده است که دفتر کنترل دارایی‌‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفَک) در حال بررسی برای افزودن حدود ۵۰ نفتکش ایران به فهرست سیاه به خاطر همکاری آنها با رژیم مادورو در ونزوئلا است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، یک روز پیشتر اعلام کرد تحریم‌هایی که شش ماه پیش علیه شرکت کشتیرانی ایران و یک شرکت وابسته به آن به نام «ای‌-سِیل» در شانگهای، اعلام شده بود، به اجرا درآمده است

مایک پمپئو در زمان اعلام این تحریم‌ها گفته بود که فشار حداکثری تا تغییر رفتار شرورانه جمهوری اسلامی، ادامه خواهد داشت.

مایک جانسون،‌ نماینده جمهوریخواه ایالت لوئیزیانا و رئیس کمیته مطالعاتی جمهوریخواهان که بزرگترین کمیته پارلمانی محافظه‌کار در مجلس نمایندگان آمریکا است، روز دوشنبه (۱۹ خرداد) در گفت‌وگویی اختصاصی با آدام کریدو، خبرنگار ارشد امنیت ملی روزنامه «واشنگتن فری بیکِن» از ارائه یک طرح قانونی بسیار گسترده که ایران و دیگر رژیم‌های خطرناک در سرتاسر جهان، از جمله چین و روسیه، را هدف قرار می‌دهد، خبر داد.

ایالات متحده از زمان روی کار آمدن پرزیدنت ترامپ خواستار یک توافق جدید با ایران است. دولت آمریکا می‌گوید توافق هسته‌ای مانع فعالیت‌های بی‌ثبات کننده جمهوری اسلامی نشده است. آمریکا می‌گوید رژيم ایران بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان است. 

خرداد ۱۳۹۷،‌ مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحد راهبرد و استراتژی جدید آمریکا در برابر ایران را شرح داد و ضمن اعلام فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی، اعلام کرد واشنگتن آماده مذاکره با تهران در صورت تغییر رفتار رژیم ایران است.

او ۱۲ شرط آمریکا برای مذاکره با ایران برای رسیدن به توافق جدید را اعلام کرد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *