طرح پیشنهادی در کنگره آمریکا خواستار تحریم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است

0

طرح قانونی پیشنهادی تازه جمهوریخواهان، که روز چهارشنبه در واشنگتن از آن رونمایی شد، از کنگره ایالات متحده می‌خواهد قانونی را به تصویب برساند که به موجب آن، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تحریم می‌شود.

یک تحقیق که توبی درشویتز و تالیا کتز از بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها انجام داده‌اند نشان می‌دهد که صدا و سیما علاوه بر پخش اطلاعات گمراه کننده و پروپاگاندای رژیم، مرتباً اعترافات اجباری زندانیان سیاسی، که قربانی شکنجه بوده‌اند، را نیز پخش کرده است.

صدا و سیما نهادی حکومتی در ایران است که انحصار رسانه‌ای کشور را در اختیار دارد و از زیرمجموعه‌‌های رهبر جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود. در اعتراضات اخیر، این رسانه به بازوی سرکوب حکومت ایران تبدیل شد، اعتراضات را «آشوب» نامید، و مردم معترض را «آشوبگر» خطاب کرد. صدا و سیما همچنین با دادن تریبون به مقام‌های حکومتی، مردم را تهدید کرد و از سوی دیگر اعترافات اجباری برخی بازداشت‌شدگان را پخش کرد.

پییشتر برخی از مقام های وزارت خارجه آمریکا به طور ضمنی گفته بودند که صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از جمله نهادهایی است که احتمالا مورد تحریم آمریکا قرار خواهد گرفت.

روز چهارشنبه، کمیته مطالعاتی جمهوریخواهان، بزرگترین کمیته پارلمانی محافظه‌کاران در مجلس نمایندگان آمریکا، طرحی را رونمایی کرد که عنوان آن «راهبرد امنیت ملی کمیته مطالعاتی جمهوریخواهان: نیرومندکردن آمریکا و مقابله با تهدیدهای جهانی» است و تهیه آن یک سال و نیم طول کشیده است. این طرح «پیشنهاد می‌کند که شدید‌ترین و بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها توسط کنگره [آمریکا] بر ایران وضع شود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *