ایده یک شرکت آمریکایی برای گردش فضایی با بالون

0

یک‌ شرکت نوپای آمریکایی با طرحی جدید و ‌ابتکاری، قصد دارد علاقمندان را با استفاده از یک بالون مخصوص و بدون استفاده از موشک، برای گردش به فضا ببرد تا آنها در ارتفاع ۳۰ هزار متری، از تماشای زمین لذت ببرند.

به گزارش سایت خبری «فلوریدا تودی» شرکت «اسپیس پرسپکتیو» (به انگلیسی: Space Perspective) روز پنجشنبه اعلام کرد که سال آینده میلادی مراحل آزمایشی این وسیله را که «فضاپیمای نپتون» نام دارد، آغاز می کند.

این فضاپیما نزدیک به دویست متر ارتفاع دارد و شامل یک بالون و یک کپسول بزرگ است.

این شرکت اخیراً با امضای قراردادی، یکی از بخش‌های مرکز فضایی کندی را برای این منظور از ایالت فلوریدا اجاره کرده است.

 پس از برخاستن‌ فضاپیما از زمین، بالون هیدروژنی، خلبان و ۸ مسافر را با سرعتی حدود ۱۹ کیلومتر در ساعت، و در طول ۲ ساعت تا ارتفاع نزدیک به ۳۰ کیلومتر، یعنی تقریبأ ۳ برابر بیشتر از ا‌رتفاعی که اکثر شرکت های هواپیمایی در آن پرواز می‌کنند، بالا می‌برد.

گردشگران دو ساعت در فضا هستند و در این مدت سرگرم تماشا، عکاسی، و معاشرت خواهند بود. کابین فضاپیما بسیار راحت است و تمامی امکانات رفاهی‌ از جمله اینترنت پرسرعت در دسترس است.

این کپسول پس از دو ساعت در اقیانوس اطلس و یا خلیج مکزیک فرود می‌آید و مسافران با قایق به ساحل می روند. 

به گفته مدیران این شرکت، هزینه این سفر ۶ ساعته حدود ۱۲۵ هزار دلار است و آنها تلاش می کنند با کاهش بهای بلیت، پذیرای مسافران بیشتری باشند.

این در حالی است که شرکت «ویرجین آتلانتیک» نیز که سرگرم طراحی یک برنامه گردشگری فضایی است، بهای هر بلیت خود را حداقل ۲۵۰ هزار دلار تعیین کرده است.

البته سفر این شرکت با استفاده از موشک است که مخارج بیشتری دارد و مسافران را تا ارتفاع ۸۰ کیلومتری بالا می برد.

در همین حال شرکت «اسپیس اکس» نیز در حال برنامه‌ریزی برای سفرهای توریستی فضایی است و قصد دارد گردشگران را حداقل تا ارتفاع ۴۰۲ کیلومتری از زمین بالا ببرد که البته بسیار گران است و هزینه میلیونی برای مسافران خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *