ترانه علیدوستی، بازیگر سینما و تلویزیون «به پنج ماه حبس تعلیقی محکوم شد»

0

وکیل ترانه علیدوستی، بازیگر سینما و تلویزیون، از صدور حکم پنج ماه حبس تعلیقی برای موکلش به دلیل انتشار توئیت‌هایی علیه نیروی انتظامی و گشت ارشاد خبر داد.

کاوه راد روز دوشنبه در توئیترش نوشت که خانم علیدوستی از زمستان گذشته و با شکایت پلیس و همچنین ستاد امر به معروف اصفهان به سه اتهام «اقدام تبلیغی علیه نظام»، «نشر اکاذیب و افترا» و «توهین به مأموران در حین انجام وظیفه» به دادسرا احضار شد اما وی بعدا دو از اتهام نخست تبرئه شد.

به نوشته آقای راد، دادگاه کیفری ۲ تهران روز یکشنبه خانم علیدوستی را «به دلیل انتشار توئیت‌هایی علیه نیروی انتظامی و گشت ارشاد» به پنج ماه حبس محکوم کرد که به مدت دو سال تعلیق شده است.

ساعاتی پیشتر یک روزنامه‌نگار سینمایی خبر داده بود که ترانه علیدوستی به خاطر «بازنشر فیلم برخورد مأمور گشت ارشاد با یک خانم» به زندان محکوم شده است.

اواخر فروردین ۹۷ ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که مأموران گشت ارشاد به دختری در یکی از پارک‌های تهران نزدیک شده و پس از پرخاش، یکی از مأموران زن به این دختر حمله‌ور می‌شود و او بیهوش روی زمین می‌افتد.

خانم علیدوستی این ویدئو را بازنشر کرده و در حاشیه آن نوشته بود: «به مو و روسری دیگران چنگ زدن ارشاد نیست. حلقوم بچه‌های مردم رو فشردن برای ارزش‌های خودتون ارشاد نیست. توحش است! گشت خفقان و قلدری و بربریت».

قوه قضائیه جمهوری اسلامی هنوز واکنشی به خبر صدور حکم برای این بازیگر سینما نشان نداده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *