رییس پلیس مکزیکوسیتی بر اثر تیراندازی مهاجمان مسلح مجروح شد

0

کلاودیا شینباوم، شهردار مکزیکوسیتی روز جمعه ۶ تیر گفت رییس پلیس شهر مکزیکوسیتی بر اثر تیراندازی مهاجمان مسلح مجروح شده است. در این حمله مسلحانه در پایتخت مکزیک تعداد نامعلومی نیز کشته شده‌اند.

شهردار مکزیکوسیتی در توئیتی افزود که عمر گارسیا هارفوچ، وزیر امنیت دولت ايالتی مکزیکوسیتی نیز که در این حمله مجروح شده در بیمارستان تحت درمان است ولی خطری جان او را تهدید نمی‌کند. به گفته او، تعدادی کشته و چندین نفر نیز بازداشت شده‌اند.

خانم شینباوم افزود که در یک نشست خبری که غروب جمعه به وقت محلی برگزار خواهد شد اطلاعات بیشتری در مورد این حمله مسلحانه ارائه خواهد داد.

دادستان کل شهر مکزیکوسیتی نیز در توئیتی نوشت ۱۲ نفر بازداشت شده و دفتر او تحقیقات در مورد این حمله را آغاز کرده است.

پلیس در بیانیه‌ای گفت مهاجمان مسلح به تفنگ‌های کالیبر ۵ میلی متری و نارنجک با محافظان فرمانده پلیس درگیر شدند. در بیانیه پلیس گفته می‌شود که وزیر امنیت ايالت مکزیکوسيتی در بیمارستان بستری شده و وضعیت او با ثبات است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این حمله ساعت ۶.۳۰ صبح روز جمعه در یکی از بولوارهای بزرگ شهر مکزیکوسیتی به نام «پاسئو د لا رفورما» که ساختمان سفارتخانه‌های خارجی در آنجا قرار دارند، روی داد.

در عکس‌های محل وقوع حمله می‌توان یک خودرو شاسی بلند مشکی رنگ که بدنه آن گلوله باران شده و یک کامیون را که در آن چندین تفنگ وجود دارد مشاهده کرد. ظاهرا مهاجمان قبل از به کمین انداختن خودروی رییس پلیس در این کامیون پنهان شده بودند.

تاکنون در مورد هویت و انگیزه مهاجمان هیچ اظهار نظری نشده ولی چندین گروه تبهکاری سازمان‌یافته در شهر مکزیکوسیتی فعال هستند.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رییس جمهور مکزیک حمایت و همبستگی خود با شهردار و سایر مقامات شهر مکزیکوسیتی را اعلام کرد.

او گفت: «بدون شک این حمله با تلاش‌های شهردار و پلیس برای تامین امنیت و آرامش شهر ارتباط دارد.»

آلفونسو دورازو، وزير امنيت مکزيک که با رييس جمهور سفر می‌کرد اين حادثه را «حمله‌ای بزدلانه» توصيف و محکوم کرد. او افزود:«کاملا مشخص است که فعاليت‌های پليس منافع تبهکاران نيرومند را به خطر انداخته است.»

چندی پيش نيز در ايالت کوليما واقع در غرب مکزيک يک قاضی فدرال و همسرش در منزل توسط مهاجمان مسلح به قتل رسيدند. اين قاضی مسئول رسيدگی به چندين پرونده مربوط به گروه‌های تبهکار سازمانيافته بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *