نماینده مجلس ایران افشای «مدارک تحصیلی جعلی» خود را به شبکه العربیه نسبت داد

0

عفت شریعتی کوهبانی نماینده زرند و کوهبان در مجلس ایران، روز چهارشنبه اول ژوئیه ۲۰۲۰ افشای جعلی بودن مدرک دکترای خود را به «العربیه» نسبت داد.

به گزارش خبرگزاری برنا شریعتی کوهبانی درباره افشا شدن جعلی بودن دکترایش به خبرنگار سیاسی این خبرگزاری گفت که بررسی‌هایش نشان داده این کار را افراد «متصل به شبکه العربیه» انجام داده‌اند.

پیش از این یک محمد جرجندی، فعال رسانه‌ای که در زمینه افشاگری مفاسد مرتبط با قماربازی، مفاسد مالی و همچنین مدارک جعلی فعالیت می‌کند، فاش کرده بود که برخی از مقامات ایران و از جمله عفت شریعتی کوهبانی از دانشگاهی جعلی به نام «دانشگاه نیویورک» در قبال پرداخت مبالغی مدرک دکترا گرفته‌اند و این مدارک هیچ ارزش علمی ندارند.

جرجندی که مشخصات و تصاویر صدها نفر از دریافت‌کنندگان این مدارک جعلی را منتشر کرده، گفت که عفت شریعتی یک در ازای پرداخت پول مدرک دکترای جعلی در رشته Educational Management دریافت کرده است.

در سوی مقابل این نماینده مجلس داشتن مدرک دکترا را تکذیب کرد و مدعی شد که « این موضوع کذب محض است. من با مدرک کارشناسی ارشد عرفان اسلامی و کارشناسی ارشد مدیریت در انتخابات شرکت کردم و این موضوع صحت ندارد. من اصلا مدرک دکتری ندارم.»

جرجندی در واکنش به اظهارت عفت شریعتی، در صفحه توئیترش نوشت: « خانم عفت شریعتی نماینده فعلی مجلس در واکنش به خرید مدرک جعلی دکتری فرمودند که: کذب محض است، دکتری ندارم و این کار منافقین متصل به شبکه العربیه است! منو میگه»

عفت شریعتی در حالی داشتن مدرک دکتری را تکذیب کرد که بررسی سوابق او نشان می‌دهد باشگاه خبرنگاران جوان از او به عنوان فردی با مدرک « دکتری مدیریت آموزشی از دانشکده مدیریت» یاد کرده است. در پوستر تبلیغات انتخاباتی خانم شریعتی نیز آمده که او «دکتری مدیریت» دارد.

پیشتر و در ۲۶ می ۲۰۲۰، اسدالله عباسی سخنگوی هیات رئیسه مجلس دهم ایران اعلام کرد که به طور قطع مدرک حوزوی و دانشگاهی حدود ۸ نماینده مجلس یازدهم ایران دچار مشکل و تخلف آنها محرز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *