ویروس کرونا در آمریکا؛ ۵۰ هزار مبتلا در یک روز

0

تعداد روزانه مبتلایان به کرونا در آمریکا روز پنجشنبه ۱۲ تیر به ۵۰ هزار نفر رسید و رکورد جدیدی به جا گذاشت. تعداد موارد ابتلا در ۴۰ ایالت از مجموع ۵۰ ایالت آمریکا باری دیگر رو به افزایش گذاشته و فقط ایالات شمال شرقی کشور از شیوع مجدد ویروس در امان مانده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس کارشناسان سلامت عمومی می گویند یکی از دلایل اصلی این وضعیت امتناع بسیاری از مردم از زدن ماسک و عدم رعایت فاصله اجتماعی در شرایطی است که اکثر ایالت‌ها فعالیت‌های عادی و روزمره را از سر گرفته‌اند.

طبق آماری که دانشگاه جان هاپکینز بر اساس ارقام رسمی جمع آوری می کند روز پنجشنبه ۵۰ هزار و ۷۰۰ مورد جدید ابتلا به ویروس در آمریکا شناسایی شده است. این رقم ابتلای روزانه حتی از دوران اوج بحران کرونا در ماه‌های آوریل و مه بالاتر است.

طبق آمارهای ستاد مبارزه با کووید- ۱۹ افزایش موارد ابتلا در برخی از ایالت‌ها از جمله آریزونا، تگزاس، فلوریدا و کالیفرنیا بسیار بیشتر است و این ایالت‌ها مجبور شده‌اند دوباره برخی از مقررات قرنطینه مثل تعطیلی رستوران ها، سینماها و مراکز تفریح را به اجرا بگذارند.

یکی دیگر از دلایل افزایش موارد ابتلای شناسایی شده احتمالا افزایش تعداد تست‌های کروناست. ولی سایر شاخص‌های بحران کرونا نیز نشان دهنده وضعیت وخیم آمریکاست و تعداد بیمارانی که بستری شده اند در اکثر ایالت‌ها افزایش یافته است.

افزایش موارد ابتلا در شرایطی صورت می گیرد که بسیاری از مردم خود را برای تعطیلات چهارم ژوئیه (روز استقلال آمریکا) آماده می کنند. همزمان مسئولان بهداشت عمومی هشدار داده اند که عدم رعایت ضوابط بهداشتی در طول تعطیلات و تجمع مردم می تواند موارد ابتلا را افزایش دهد. بسیاری از شهرها مراسم آتش بازی را لغو کرده و بسیاری از سواحل تفریحی در کالیفرنیا و فلوریدا بسته شده اند.

ایالت فلوریدا در روزهای اخیر بدترین وضعیت را دارد. تعداد موارد ابتلا در این ایالت روز پنجشنبه به ۱۰ هزار نفر رسید که شش برابر رقم مشابه در ماههای قبلی است. تعداد مرگ و میر در این ایالت نیز به نسبت دو هفته پیش ۳۰ درصد افزایش یافته است.

همزمان با این آمارهای هشدار دهنده دولت آمریکا اعلام کرد که در ماه ژوئن نرخ بیکاری حدود ۱۱ درصد کاهش یافته و ۴.۸ میلیون فرصت شغلی جدید در کشور ایجاد شده است. البته این آمارها مربوط به هفته دوم ماه ژوئن و قبل از اجرای مجدد قرنطینه در برخی از ایالت هاست.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز چهارشنبه باری دیگر تاکید کرد که ویروس کرونا به زودی کنترل خواهد شد. او در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس نیوز گفت:«به نظرم این ویروس در یک مقطعی از بین خواهد رفت. امیدوارم.»

تاکنون بیش از ۱۲۸ هزار نفر در آمریکا جان خود را از دست داده و طبق آمار رسمی حداقل ۲.۷ میلیون نفر نیز به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

طبق آمارهای دانشگاه جان هاپکینز تعداد مبتلایان شناسایی شده در جهان به ۱۰.۷ میلیون نفر رسیده و تاکنون ۵۱۶ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. کارشناسان معتقدند رقم واقعی قربانیان و مبتلایان بیشتر از این است.

روز پنجشنبه دولت آفریقای جنوبی از شناسایی بیش از ۸ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس در این کشور خبر داد. آفریقای جنوبی با حدود ۱۵۹ هزار نفر بالاترین رقم ابتلا به ویروس در قاره آفریقا را دارد.

دولت هند نیز طی چهار روز اخیر حدود ۱۰۰ هزار مورد جدید ابتلا را گزارش کرده و به این ترتیب رقم مبتلایان در این کشور از مرز ۶۰۰ هزار نفر عبور کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *