مایک پمپئو: عملکرد دولت فعلی ایالات متحده در عرصه‌های مختلف امنیت ملی «مایه افتخار شهروندان آمریکا» است

0

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، با اشاره به شماری از فعالیت‌های دولت فعلی آمریکا در حوزه امنیت ملی، عملکرد دولت پرزیدنت ترامپ را مایه افتخار شهروندان آمریکا خواند.

آقای پمپئو شامگاه دوشنبه ۱۶ تیر ماه و در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز گفت: «این دولتی است که وظیفه امنیت ملی خود را – چه حمله به قاسم سلیمانی باشد، چه فعالیت درخشانی که ما برای پایان دادن به تمامی خلافت [داعش] در سوریه انجام دادیم، [چه در رابطه با مبارزه با] تروریسم، و [چه] کارهایی که برای اعمال فشار بر ایران انجام داده‌ایم – به نحوی اجرا کرده است که هر شهروند آمریکایی می‌تواند به آن افتخار کند.»

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، هم روز سه‌شنبه ۱۷ تیر در پیامی در توئیتر به سخنان وزیر خارجه جمهوری اسلامی در مجلس اشاره کرد و گفت: «خطاب به کسانی که تاکید دارند ظریف ‌دوست شما است، پیشنهاد می‌کنم در این‌جا به سخنان خودش گوش کنند.»

خانم اورتگاس در این پیام افزود: «همان‌طور که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، به جهان گفته بود، وقتی رژیم ایران آمریکایی‌ها را می‌کشت، ظریف و قاسم سلیمانی کاملا با هم هماهنگ بودند. کافی است از وزیر خارجه ظریف بپرسید، او به [این موضوع] افتخار می‌کند.»

پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، هم در جریان سخنرانی روز استقلال آمریکا به از میان برداشته شدن ابوبکر البغدادی و قاسم سلیمانی، دو تروریست بزرگ دنیا، توسط نیروهای نظامی آمریکا اشاره کرد.

پرزیدنت ترامپ در آن مراسم گفت: «هیچ دشمنی در جهان یارای برابری قدرت نظامی آمریکا را ندارد. در سه سال گذشته در تجهیز و افزایش قدرت این قدرت نظامی کوشیدیم و همین سال گذشته البغدادی و قاسم سلیمانی، دو تروریست بزرگ، را برای همیشه از میان بردیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *