آمریکا رسما از سازمان بهداشت جهانی خارج شد

0

یالات متحده رسما سازمان ملل را مطلع کرد که از نهاد سازمان بهداشت جهانی خارج شده است. هنچنین سناتور باب منندز عضو بلندپایه کمیته روابط خارجی مجلس سنا در توئیتر خود نوشت که دولت پرزیدنت ترامپ رسما کنگره را در جریان این خروج قرار داده است.

دولت پرزیدنت ترامپ از عملکرد این نهاد جهانی در قبال کرونا راضی نیست. پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، از اقدامات این سازمان در ارتباط با شیوع ویروس کرونا به شدت انتقاد کرده بود. 

او در نامه ای به «تدروس آدانوم گبریسوس» مدیر کل سازمان بهداشت جهانی، این سازمان را به مشاوره بد، توصیه‌های وحشتناک، و «طرفداری از چین» متهم کرده بود و در این نامه تنها راه پیش روی این سازمان را نشان دادن استقلال خود از چین دانست.

سایر مقامات از جمله مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، نیز پیشتر از عدم تمایل چین در به اشتراک گذاشتن اطلاعات مهم انتقاد کرده‌ بودند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس اواسط خرداد ماه در گزارشی نوشته بود در حالی که سازمان بهداشت جهانی سراسر ماه ژانویه به طور علنی، آن چه را که اقدام چین در واکنش سریع به شیوع ویروس کرونا می‌خواند، تمجید می ‌کرد و از دولت چین به خاطر به اشتراک گذاشتن «فوری» نقشه ژنتیک ویروس و تعهدش به «شفافیت» تشکر می‌کرد؛ اما چین در پشت صحنه تاخیرهای عمده‌ای داشت و مقامات سازمان بهداشت جهانی نیز از بابت عدم دریافت اطلاعات کافی، که برای مبارزه با شیوع ویروس لازم بود، آشفته بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *