مسیح علینژاد به صدای آمریکا: برادرم نقشه سپاه برای دزدیدن من در ترکیه را فاش کرد

0

مسیح علینژاد در برنامه خبر ۹شب درباره جزئیات این محکومیت برادرش توضیح داد.

مسیح علینژاد خبرنگار مستقل و مجری برنامه تبلت در صدای آمریکا می‌گوید جمهوری اسلامی برادرش را گرگان گرفته تا بتواند او را وادار به سکوت کند. 

مسیح علینژاد روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه در برنامه خبری ۹شب صدای آمریکا گفت: «برادر من را برای ساکت و تنبیه کردن من، گروگان گرفته‌اند. پنج سال از حکم ۸ سال زندان او به اتهام تبانی علیه جمهوری اسلامی است. چه تبانی؟ برادر من تبانی سپاه پاسداران را فاش کرد. سپاه با خانواده خواهرم نقشه داشتند که من را به ترکیه به بهانه دیدار با مادرم بکشانند و در آنجا من را بدزدند. برادر من این نقشه آنها را فاش کرد و علنی در اینستاگرام خطاب به من نوشت به ترکیه نیا. حالا آنها به خاطر افشای تبانی سپاه، برادر من را محکوم کرده‌اند. »

وی افزود:‌ «برادرم را گروگان گرفته‌اند تا من را بتوانند ساکت کنند.»

خانم علینژاد روز چهارشنبه ۲۵ تیرماه،‌ در توئیتر خود از صدور محکومیت ۸ سال زندان برای برادرش علی علینژاد خبر داد. 

روز پنجشنبه، برایان هوک نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران به صدور حکم ۸ سال زندان برای برادر مسیح علینژاد خبرنگار مستقل و مجری برنامه تبلت در صدای آمریکا واکنش نشان داد و آن را نشان‌دهنده «بی‌رحمی و تزلزل» رژیم ایران «در برابر هرگونه مخالفت» دانست. 

آقای هوک روز پنجشنبه ۲۶ تیر به بخش فارسی صدای آمریکا گفت: «تنها جرم علیرضا داشتن خواهری است که جرات می‌کند به آن رژیم فاسد اعتراض کند، و این [اعتراض] حق او است. این تصمیم وحشتناک دادگاه انقلاب بار دیگر بی‌رحمی و تزلزل رژیم در برابر هرگونه مخالفت را آشکار می‌کند. ما این امر را در سرکوب و خشونت گسترده ماه نوامبر علیه معترضان [حاضر در اعتراضات] مسالمت‌آمیز نیز دیدیم. به نظر من رژیم باید به جای پیگرد کسانی که می‌‌خواهند ایران را کشور بهتری کنند، بر تامین عدالت و رفاه برای مردم ایران تمرکز کند.»

ماموران وزارت اطلاعات ایران روز سه‌شنبه، دوم شهریور سال گذشته با «حمله» به خانه علی علینژاد، برادر مسیح علینژاد، او را بازداشت کردند. این اقدام بعد از راه‌اندازی یک کمپین مبارزه با حجاب اجباری، با عنوان «چهارشنبه‌های سفید» صورت گرفت. 

وزارت خارجه آمریکا بارها برخوردهای خشونت آمیز و سرکوب گسترده معترضان، و نیز نقض مکرر و مداوم حقوق شهروندان ایران توسط رژیم حاکم بر آن کشور را محکوم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *