کووید۱۹ ممکن است موجب افزایش مرگ و میر ناشی از ابتلا به اچ‌آی‌‌وی، سل، و مالاریا شود

0

FILE - In this Friday, Dec. 1, 2017 file photo, a woman walks past a World AIDS Day banner in Johannesburg, South Africa. In 2019 fewer people in many parts of sub-Saharan Africa are dying of AIDS as treatment becomes more widely available, yet some officials worry that success may be encouraging a sense of complacency. (AP Photo/Denis Farrell, File)

بنا بر یک پژوهش تازه، همه‌گیری جهانی کووید۱۹ ممکن است موجب افزایش تلفات ناشی از بیماری‌هایی مانند اچ‌آی‌‌وی، سل، و مالاریا شود.

همه‌گیری جهانی کرونا موجب اختلال در ارائه خدمات برای کنترل و پیگشیری از این سه بیماری در کشورهای فقیر و کم درآمد و یا با درآمد متوسط شده است. مقامات بهداشتی نگران هستند که پیشرفت و موفقیت آنها در کنترل این بیماری‌ها سال‌ها به عقب بازگردد.

شیوع کووید۱۹، بیماری ناشی از ویروس کرونای نوپدید، تاکنون ۸۵ درصد از برنامه‌های مربوط به کنترل اچ‌آی‌وی، ۷۸ درصد از برنامه‌های مربوط به سل، و ۷۳ درصد از برنامه‌های مربوط مالاریا را که توسط صندوق جهانی اداره می شود، مختل کرده است.

بنا به آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا تاکنون بیش از ۱۳ میلیون مورد کووید۱۹ در جهان گزارش شده است که از این تعداد بیش از نیم میلیون تن جان خود را از دست داده‌آند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *