آلمان از آمریکا خواست نیروهای خود را از این کشور خارج نکند

0

ترامپ اخیرا اعلام کرده بود تصمیم دارد ۹۵۰۰ سرباز از ۳۵ هزار سرباز آمریکایی مستقر در آلمان را خارج کند. روسای چهار دولت ایالتی آلمان با ارسال نامه‌ای ‌به کنگره آمریکا خواستار عدم خروج سربازان آمریکایی از این کشور شده‌اند.

روسای چهار دولت ایالتی آلمان (بایرن، هسن، بادن وورتمبرگ و راین‌لند-فالتس) که میزبان سربازان آمریکایی در این کشور هستند، با نوشتن نامه‌ای به کنگره آمریکا خواسته‌اند که ایالات متحده درباره خروج سربازان خود از آلمان تجدید نظر کند و کنگره مانع خروج این سربازان از آلمان شود.

طبق گزارش رویترز، این نامه به ۱۳ عضو کنگره از جمله سناتور‌ میت رامنی ارسال شده است.

سخنگوی سفارت آمریکا در برلین از اظهار نظر درباره این نامه خودداری کرده است

دونالد ترامپ اخیرا اعلام کرده بود که تصمیم دارد ۹۵۰۰ سرباز از مجموع ۳۵ هزار سرباز آمریکایی مستقر در آلمان را به نقطه دیگری منتقل کند.

رئیس جمهوری آمریکا مدعی است که ایالات متحده هزینه کلانی صرف استقرار سربازان آمریکایی در آلمان و برای دفاع از این کشور می‌کند. افزون بر آن ترامپ از عدم افزایش کافی بودجه نظامی آلمان مطابق با توافق ناتو انتقاد می‌کند.

حضور سربازان آمریکایی در آلمان، از جمله در پایگاه نظامی رامشتاین در ایالت راین‌لند-فالتس، برای اقتصاد این کشور نیز مفید است.

در این پایگاه نظامی، آمریکا ۱۸ هزار و ۵۰۰ سرباز خود را اسکان داده است. افزون بر این، ۱۲ هزار آمریکایی غیرنظامی نیز در این پایگاه اقامت دارند. همچنین ۲۵ هزار نفر از اعضای خانواده این افراد نیز در ایالت یاد شده زندگی می‌کنند.

آمریکا سالانه بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو به عنوان حقوق و دستمزد به این افراد پرداخت می‌کند. بخش اعظم این پول در خاک آلمان خرج می‌شود. از نظر اقتصادی، حضور نظامی آمریکا در آلمان، سالانه برای این کشور حدود دو میلیارد و ۳۴۷ میلیون یورو درآمد و ارزش تولید می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *