ابراز نگرانی درباره «وضعیت پنج معترض» محکوم به اعدام در زندان اصفهان

0

فعالان حقوق بشر می‌گویند، تماس پنج معترض د‌ی‌ماه سال ۱۳۹۶ که محکوم به اعدام شده‌اند، با خانواده هایشان قطع شده است و به همین دلیل خانواده‌های آنها نگران هستند.

محمود امیری مقدم،‌ مدیر سازمان حقوق بشر ایران در گفت‌و‌گو با رادیو فردا می‌گوید، مطلع شده‌ایم که تماس پنج معترض دی‌ماه ۹۶، که به اعدام محکوم شده بودند با خانواده‌هایشان قطع شده است و مسئولان زندان و مسئولان قضایی هیچگونه پاسخی به نگرانی این خانواده ها نمی‌دهند. محمود امیری مقدم همچنین از تجمع خانواده های این زندانیان در مقابل زندان مرکزی اصفهان خبر داده است. به گزارش هرانا، مهدی صالحی، قلعه شاهرخی، محمد بسطامی، مجید نظری کندری، هادی کیانی و عباس محمدی بازداشت شدگان اعتراضات دی ماه سال ۱۳۹۶ در بهمن ۹۸ توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب اصفهان هرکدام به ۲ بار اعدام و ۵ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

در همین زمینه رئیس کل دادگستری استان اصفهان روز جمعه، ششم تیرماه، از صدور حکم «فساد فی‌الارض» برای هشت نفر از شرکت‌کنندگان در اعتراضات سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸ در این استان خبر داد. این در حالی است که سه روز پیش دادگستری کل استان اصفهان در اطلاعیه‌ای «قطعی شدن این احکام» را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، خبر انتشار یافته منتسب به رئیس کل دادگستری استان «مبنی بر قطعی شدن حکم اعدام هشت نفر» از متهمان اعتراضات سال‌های ۹۶ و ۹۸ از سوی برخی «رسانه‌های معاند و فضاسازی آن در شبکه‌های اجتماعی کذب محض است.» در این اطلاعیه همچنین آمده است:« تاکنون هیچگونه تایید اجرای حکمی از سوی مراجع عالی قضایی در این زمینه واصل نشده است.»

سازمان حقوق بشر در ایران می گوید، مجید نظری کندری، هادی کیانی، عباس محمدی، مهدی صالحی قلعه شاهرخی و محمد بسطامی، پنج از تن بازداشت شدگان اعتراضات دی ماه ۱۳۹۶ در خمینی شهر اصفهان، به «بغی از طریق تلاش و فعالیت موثر در جهت پیشبرد اهداف اغتشاش‌گران»، »محاربه از طریق به‌کار بردن سلاح گرم و قصد سلب امنیت اجتماع و تیراندازی به مأمورین»،‌ « افساد فی الارض از طریق بر هم زدن امنیت عمومی و هدایت اغتشاش‌گران منتهی به اخلال در نظم و امنیت عمومی و تشویش اذهان عمومی» متهم شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *