واکنش «برایان هوک» به گزارش رویترز درباره دستور خامنه‌ای برای کشتن حدود ۱۵۰۰ معترض در ایران

0

نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران در وزارت خارجه آمریکا در نخستین واکنش به گزارش تحقیقی رویترز درباره دستور علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در کشتار حدود ۱۵۰۰ معترض گفت که جامعه جهانی باید خاطیان این کشتار را مجازات و رژیم را منزوی کند.

حساب توئیتری وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه ۲ دی با انعکاس نظر برایان هوک، به نقل از او نوشت: «گزارش رویترز در مورد این قتل عام که به دستور خامنه‌ای انجام شد، بر ضرورت مجازات خاطیان و منزوی کردن رژیم به خاطر کشتن ۱۵۰۰ شهروند ایرانی، تاکید دارد.»

همچنین، ریک اسکات، نماینده جمهوریخواه ایالت فلوریدا در مجلس سنای آمریکا، در واکنش به گزارش ویژه رویترز در مورد کشته شدن ۱۵۰۰ تن از مردم ایران به دستور مستقیم علی خامنه‌ای گفت که مردم ایران فریادی برای آزادی از اهریمن سرداده‌اند.

مایکل پریجنت، پژوهشگر ارشد مسائل خاورمیانه در موسسه هادسن، در واکنش به کشته شدن ۱۵۰۰ معترض به دستور خامنه‌ای گفت وقتی اینترنت را قطع کردند مشخص بود می‌خواهند دست به اعمال خشونت‌بار بزنند و افزود که این گزارش رویترز مشخص می‌کند که این خشونت در واقع اتفاق افتاده و به صورت سازمان‌یافته بوده است.

آقای پریجنت روز دوشنبه دوم دی ماه در گفت‌وگو با بخش فارسی صدای آمریکا گفت: «کاری که می‌شود کرد، ‌افزایش کارزار فشار حداکثری علیه رژیم است. می‌توان دنبال دارایی‌های شخصی رهبر جمهوری اسلامی رفت که شبکه‌‌ای از شرکت‌های صوری دارد که ارزش آن حدود ۱۸۰ میلیارد دلار است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *