پرزیدنت ترامپ: ایران بهای سنگینی خواهد پرداخت. این هشدار نیست؛ یک تهدید است

0

رئیس جمهوری ایالات متحده خطاب به رژیم ایران گفت که بابت کشته ها یا خسارات وارده به هر یک از ساختمان های ما به پاسخگویی واداشته خواهد شد و بهای سنگینی خواهد پرداخت.

پرزیدنت ترامپ تاکید کرد: این، هشدار نیست؛ تهدید است.

او همچنین در پیامی اعلام کرد: سفارت آمریکا در عراق در امان است و ساعت‌هاست که امن بوده. بسیاری از سربازان پرقدرت ما، همراه با مرگبارترین تجهیزات نظامی دنیا، بلافاصله به محل اعزام شدند. از رئیس جمهوری و نخست وزیر عراق بابت پاسخ سریعشان به درخواست ما برای حفظ امنیت، سپاسگزارم.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا پیشتر در پیامی گفته بود ما قدرتمندانه به کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی در عراق پاسخ داده و خواهیم داد و به حکومت ایران هشدار داد مسئول هرگونه حمله به سفارت آمریکا در عراق خواهد بود.

پرزیدنت ترامپ روز سه‌شنبه ۱۰ دی ماه نوشت: «ایران یک پیمانکار آمریکایی را کشت و خیلی‌ها را هم زخمی کرد. ما قویا پاسخ دادیم و همیشه این کار را خواهیم کرد.»
رئیس جمهوری آمریکا افزود: «حالا ایران مشغول سازماندهی برای حمله به سفارت ایالات متحده در عراق است. آن‌ها به طور کامل مسئول خواهند بود. علاوه بر آن، ما از عراق انتظار داریم از نیروهایش برای حمایت از سفارت استفاده کند و این اخطار را داده‌ایم.»

واکنش سناتور روبیو به حمله ده‌ها نفر از هواداران شبه نظامیان شیعه عراقی به سفارت آمریکا در روز سه شنبه ۱۰ دیماه در بغداد است. به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ این مهاجمان که بسیاری از آن ها لباس نظامی بر تن داشتند، روز سه‌شنبه توانستند به بخش‌هایی از دیوار پشتی سفارت حمله کنند که خسارت‌هایی در پی داشت. رویترز پیشتر گزارش داد که کارمندان سفارت آمریکا منتقل شده‌اند و تنها ماموران امنیتی برای حفاظت از ساختمان حضور دارند.

وزیر کشور عراق در بیرون سفارت حضور یافت و خبر داد که نیروی امنیتی بیشتری حفاظت از سفارت را برعهده خواهد داشت.

حمله به سفارت آمریکا در بغداد از سوی هواداران شبه نظامیان عراقی مورد حمایت ایران پس از حمله دفاعی آمریکا به مواضع گروه «کتائب حزب الله» گروه شبه نظامی مورد حمایت ایران در روز یکشنبه صورت گرفته است. آمریکا در واکنش به حملات به نیروهای ائتلاف و کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی، روز یکشنبه به پنج موضع گروه‌های مورد حمایت ایران در سوریه و عراق حمله کرد.

آسوشیتدپرس گزارش داده است که این مهاجمان، برای ورود به ساختمان سفارت آمریکا تلاش کردند و پس از طی مسافتی کوتاه، در حالی که ۲۰۰ متر با ساختمان اصلی فاصله داشتند، متوقف شدند.

در میان مهاجمان و معترضان مقابل سفارت آمریکا، هادی عامری، رئیس سپاه بدر و متحد حکومت ایران دیده شد.

وزارت دفاع آمریکا روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا در واکنش به حملات اخیر به نیروهای ائتلاف، ۵ موضع «کتائب حزب‌الله» در عراق و سوریه را هدف حملات پدافندی قرار داده است.

در این بیانیه به نقل از جاناتان هافمن، معاون وزیر دفاع آمریکا، آمده است: «آمریکا در واکنش به حملات مکرر گروه کتائب حزب‌الله به پایگاه‌های عراقی محل استقرار نیروهای ائتلاف عزم راسخ، پنج موضع کتائب حزب‌الله در عراق و سوریه را هدف حملات دقیق پدافندی قرار داد.» در این بیانیه به حمله اخیر کتائب حزب‌الله به یک پایگاه عراق در نزدیکی کرکوک که به کشته شدن یک شهروند ایالات متحده و زخمی شدن چهار تن از نظامیان آمریکایی منجر شد، اشاره شده است.

کتائب حزب‌الله روابط تنگاتنگی با نیروی قدس ایران دارد و بارها کمک‌های تسلیحاتی مرگبار و پشتیبانی‌های دیگری از ایران دریافت کرده و از آن برای حمله به نیروهای ائتلاف عزم راسخ استفاده کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *