ستاد کل نیروهای مسلح ایران: هواپیمای اوکراینی به‌صورت غیر عمد هدف قرار گرفت

0

ستاد کل نیروهای مسلح ایران در بیانیه‌ای به‌طور رسمی اعلام کرده‌است که هواپیمای اوکراینی پرواز تهران-کی‌یف، «به‌دلیل خطای انسانی مورد اصابت» موشک پدافند ضد هوایی قرار گرفته است.

پیش از این مقام‌های غربی از جمله نخست‌وزیر کانادا گفته بودند که هواپیما در روز حملات موشکی سپاه به پایگاه‌های مورد استفاده آمریکا در عراق، هدف پدافند زمین به هوا قرار گرفته‌است.

با این حال مقام‌های جمهوری اسلامی تا روز شنبه ۲۱ دی ماه این اظهارات را رد کرده بودند و گفته بودند دلیل سقوط هواپیما مسائل دیگر از جمله مشکلات فنی بوده‌است.

در بیانیه‌ ستاد کل نیروهای مسلح ایران آمده است «ستاد کل نیروهای مسلح ضمن عرض تسلیت و اظهار همدردی با خانواده‌های داغدار هم‌وطن و جان‌باختگان اتباع سایر کشورها و عذرخواهی به خاطر خطای انسانی پیش‌آمده، اطمینان کامل می‌دهد با پیگیری انجام اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح امکان تکرار این گونه خطاها را غیرممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد».

ستاد کل نیروهای مسلح ایران در این بیانیه اظهار کرده هواپیمای پرواز تهران-کی‌یف «درهنگام چرخش، کاملا در حالت نزدیک‌شونده به یک مرکز حساس نظامی سپاه و در ارتفاع و شکل پروازی یک هدف متخاصم قرار می‌گیرد که در این شرایط بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مذکور مورد اصابت قرار گرفته است».

Original Source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *