آمار رسمی مرگ بر اثر کرونا در ایران به بیش از ۹۷۰۰نفر رسید

0

In this Tuesday, June 16, 2020, photo, nurses tend to COVID-19 patients at the Shohadaye Tajrish Hospital in Tehran, Iran. After months of fighting the coronavirus, Iran only just saw its highest single-day spike in reported cases after Eid al-Fitr, the holiday that celebrates the end of Ramadan. (AP Photo/Vahid Salemi)

شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز ۹ میلیون نفر گذشت. داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز نشان می‌دهد آمریکا با نزدیک به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بیمار، بیشترین شمار مبتلا در دنیا را دارد و پس از آن برزیل با ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رتبه دوم را دارد. سازمان بهداشت جهانی می‌گوید در حال حاضر ویروس کرونا بیشترین اثر را پس از قاره آمریکا در اروپا و سپس مدیترانه شرقی داشته است.

هند با ثبت ۱۵ هزار مورد جدید، رکورد تازه‌ای در افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا ثبت کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز، در شبانه‌روز گذشته ۴۰۰ نفر نیز جان خود را در اثر ابتلا به «کووید-۱۹» از دست دادند.

شمار کل مبتلایان در هند به ۴۲۵ هزار نفر رسید که پس از آمریکا، برزیل و روسیه در جهان رتبه چهارم را دارد.

ویروس کرونا در هند، ۱۴ هزار قربانی گرفته است. 

شهردار واشنگتن، از روز دوشنبه ( دوم تیر) و در پی پانزده روز کاهش معیارهای مختلف سرایت ویروس در شهر، مرحله دوم بازگشایی در پایتخت را آغاز کرد.

در ایالتهای حومه واشنگتن، مریلند و ویرجینیا نیز شمار مبتلایان جدید نسبتا ثابت مانده و فاز دوم بازگشایی آغاز شده است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در واشنگتن دی‌سی، پایتخت آمریکا از مرز ۱۰ هزار نفر گذشت. روز یکشنبه، ۳۶ مورد جدید در این شهر شناسایی شد و ۲ نفر نیز به ۵۳۳ قربانی «کووید-۱۹» در پایتخت آمریکا افزوده شدند.

در پی کاهش محدودیتها در فرانسه، هواداران سینما نیز پس از چند ماه قرنطینه و تعطیلی سرگرمی مورد علاقه خود را از سر گرفتند. سینما «ام‌کی۲» پاریس با نشاندن عروسکهای مجموعه «مینیون‌ها» روی صندلی‌ها، رعایت فاصله‌گیری اجتماعی را به تماشاگران این فیلم محصول سال ۲۰۱۵ یادآوری کرد. مدیر سینماهای «ام‌کی۲» می‌گوید استقبال مردم نشان داد چقدر در این مدت برای سینما دلتنگ بودند.


دانش‌آموزان فرانسوی پس از بیش از سه ماه تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا به مدرسه بازگشتند. با کاهش تدریجی محدودیتها، دانش‌آموزان زیر پانزده سال نیز می‌توانند از امروز به مدرسه بروند. بر اساس آمار وزارت آموزش و پرورش فرانسه، از ۶.۷ میلیون دانش‌آموز دبستانی، تنها ۱.۸ میلیون نفر به مدرسه بازمی‌گردند و بیشتر آنها نیز نیمه‌وقت به مدرسه می‌روند.   

دبیر کل سازمان بهداشت جهانی می‌گوید تأثیر همه‌گیری‌ کرونا تا دهه‌ها باقی خواهد ماند. تدروس آدهانوم همچنین اعلام کرد که روز یکشنبه (اول تیر) این سازمان با ثبت ۱۸۳ هزار و ۲۰ بیمار جدید از گوشه و کنار جهان رکورد تازه‌ای را رقم زد.

بیماری «کووید-۱۹» تاکنون‌ حدود ۹ میلیون نفر در جهان را مبتلا کرده و جان ۴۶۵ هزار نفر را گرفته است. 

حدود نیمی از ایالتهای آمریکا شاهد افرایش شمار مبتلایان به «کووید-۱۹» بوده‌اند و برخی از آنها رکورد افزایش شبانه‌روزی خود را نیز شکسته‌اند.

کالیفرنیا، بالاترین میزان بیماران بستری شده در بیمارستان را از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا داشته است. این ایالت همچنین با ۴ هزار و ۵۱۵ مورد جدید ابتلا، بالاترین افزایش روزانه مبتلایان خود را ثبت کرد.

مقامات بهداشتی بر ادامه استفاده از ماسک و فاصله‌گیری اجتماعی توسط عموم تأکید می‌کنند.

داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز نشان می‌دهد تاکنون ۲ میلیون و ۲۸۱ هزار نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

براساس آمار رسمی وزارت بهداشت ایران با شناسایی ۲هزار و ۵۷۳ مورد جدید ابتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته شمار مبتلایان به  ۲۰۷ هزار و ۵۲۵ نفر رسیده است

بنابر این گزارش در ۲۴ساعت گذشته ۱۱۹ نفر به دلیل ابتلا به کووید۱۹ جانباختند و تا کنون آمار قربانیان کرونا در ایران ۹هزار و۷۴۲نفر اعلام شده است. استان‌های خوزستان،هرمزگان،کرمانشاه و آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز قرار دارند و در استان‌های فارس و کرمان نیز روند افزایشی ابتلا گزارش شده است.

صحت آمار اعلام شده توسط جمهوری اسلامی همچون آمارهای چین و روسیه به شدت مورد تردید است و سازمان بهداشت جهانی و حتی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اعلام کرده‌اند که آمار واقعی ابتلا و مرگ چند برابر آمار رسمی در ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *