افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا؛ آغاز تحقیقات در مورد منشا ویروس در چین

0

افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر در آمریکا بر اثر شیوع ویروس کرونا ادامه دارد و روز دوشنبه ۲۳ تیر تعداد روزانه ابتلا در ایالت فلوریدا رکورد قبلی ایالتی را شکست.

همزمان دو کارشناس سازمان بهداشت جهانی که برای بررسی منشا ویروس کرونا به چین رفته اند تحقیقات خود را آغاز کرده اند.

دولت چین ابتدا در برابر چنین تحقیقاتی مقاومت میکرد ولی در نهایت تحت فشار بسیاری از کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی که خواستار انجام تحقیقات شدند با آن موافقت کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس براساس آماری که دانشگاه جان هاپکینز در آمریکا جمع آوری می کند گزارش داد که آمار مرگ و میر بر اثر ابتلا به کووید – ۱۹ به خصوص در جنوب و غرب آمریکا رو به افزایش است هر چند هنوز از آمارهای اوج بحران در ماه آوریل کمتر است.

برت گیرویر، معاون وزیر بهداشت و عضو ستاد مبارزه با ویروس کرونا در دولت آمریکا تاکید کرد که زدن ماسک «مطلقا ضروری» است. بخشی از مردم آمریکا هنوز در برابر زدن ماسک مقاومت می‌کنند.

او روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «ای بی‌سی» گفت:«بدون زدن ماسک نمی توانیم شیوع ویروس را کنترل کنیم.»

طبق آمارهایی که وزارت بهداشت آمریکا روز یکشنبه منتشر کرد با شناسایی بیش از ۱۵ هزار مبتلا جدید طی يک روز در ایالت فلوریدا تعداد مبتلایان در این ایالت به حدود ۲۷۰ هزار نفر رسیده و حداقل ۴۵ نفر نیز در يک روز جان خود را از دست داده اند.

رکورد قبلی تعداد روزانه موارد ابتلا در یک ایالت مربوط به روز چهارشنبه در ایالت کالیفرنیا بود.

طی هفته گذشته ۵۱۴ نفر در ایالت فلوریدا جان خود را از دست داده اند. این آمار نشان می دهد که تعداد مرگ و میر روزانه در این ایالت به نسبت سه هفته پيش ۷۳ درصد افزایش یافته است.

کارشناسان پیش بینی می کنند که تعداد تلفات در آمریکا در چند هفته آینده افزایش خواهد یافت ولی احتمالا به دلایل گوناگون از جمله افزایش تعداد تست‌های کرونا به مرز تلفات در ماههای آوریل و مه نخواهد رسید.

تحقیقات در چین

همزمان سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه گفت کارشناسان اعزامی سازمان بهداشت جهانی در زمینه ردیابی ویروس کرونا با دانشمندان و کارشناسان پزشکی در این کشور همکاری می کنند.

دولت چین بارها گفته که منشا این ویروس ممکن است نقطه‌ای خارج از چین باشد و اتهامات مربوط به پنهانکاری آن کشور در مورد زمان و گستره شیوع ویروس در مراحل اولیه بروز آن را رد کرده است.

دونالد ترامپ از سازمان بهداشت جهانی به خاطر نحوه مدیریت شیوع ویروس به شدت انتقاد کرده و این نهاد را به تسلیم شدن در برابر نفوذ چین متهم کرده است. دولت آمریکا هفته گذشته رسما به سازمان ملل متحد اعلام کرد که از سازمان بهداشت جهانی خارج خواهد شد هر چند خروج قطعی از این نهاد روز ۶ ژوئیه ۲۰۲۱ عملی خواهد شد.

سازمان بهداشت جهانی رسما خبر اعزام یک اپیدمیولوژیست و یک کارشناس بیماری جانوری به چین را چند روز پیش اعلام کرد ولی در مورد ماموریت آنها اطلاعات دقیقی منتشر نکرده است.

در تعدادی دیگر از کشورهای جهان از جمله هند، آفریقای جنوبی و برزیل نیز موارد ابتلا به ویروس رو به افزایش است.

هند که پس از آمریکا و برزیل بالاترین تعداد مبتلایان را دارد روز دوشنبه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ هزار و ۷۰۰ مورد جدید ابتلا را شناسایی کرده است.

در آفریقای جنوبی برای کاهش سایر مراجعات به مراکز درمانی فروش الکل و رانندگی در شب ممنوع شده است. ۴۰ درصد از کل موارد ابتلا در قاره آفریقا مربوط به این کشور است.

دولت فرانسه زدن ماسک در تمامی فضاهای بسته را اجباری کرد. در یونان نیز به دنبال افزایش موارد ابتلا دولت اجتماع در کلیسا و بازارهای روستایی را ممنوع کرد و در نظر دارد کنترل پزشکی توریست‌ها را شدیدتر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *